وب‌سایت انگلیسی: نگرانی‌هایی وجود دارد که ایران موفق به بازیابی سلاح‌های پیشرفته آمریکایی و اسرائیلی شده که در جنگ از بین نرفته‌اند

اقتصادنیوز دوشنبه 07 اردیبهشت 1405 - 10:32
اقتصادنیوز: وب‌سایت بریتانیایی «آی‌پیپر» در گزارشی به نقل از تحلیلگران سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا ( سیا ) گزارش کرد: نگرانی‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه ایران موفق به بازیابی و بررسی سلاح‌های پیشرفته آمریکایی و اسرائیلی شده است.

 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب، الجزیره نوشت: تهران در حال حاضر مشغول «مهندسی معکوس» موشک‌هایی مانند تاماهاوک ، پهپادهای ریپر، موشک‌های جاسم و بمب‌های سنگرشکن GBU-57 است، با هدف درک ساختار آنها یا توسعه جایگزین‌های محلی برای آنها.

خطرناک‌ترین جنبه نه تنها در تلاش‌های خود ایران، بلکه در احتمال دریافت پشتیبانی فنی از روسیه و چین نیز نهفته است که می‌تواند دریچه‌ای به سوی افشای اسرار مربوط به سیستم‌های هدایت، پارازیت و رادارگریزی باز کند. 

در ادامه، وب‌سایت بریتانیایی «آی‌پیپر» در گزارشی به نقل از تحلیلگران سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا ( سیا ) گزارش کرد: نگرانی‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه ایران موفق به بازیابی و بررسی سلاح‌های پیشرفته آمریکایی و اسرائیلی شده است که در میدان‌های نبرد منفجر نشده یا سقوط نکرده‌اند. 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.