روایت پرستار فداکار از لحظات سخت بمباران و نجات بیماران

صدا و سیما شنبه 05 اردیبهشت 1405 - 17:22
پرستار بیمارستان خاتم‌الانبیاء که امروز در ستاد وزارت بهداشت مورد تجلیل قرار گرفت، با تشریح لحظات پرتنش روز بمباران، از فداکاری جمعی کادر پرستاری در نجات جان سه نوزاد سخن گفت.

روایت پرستار فداکار از لحظات سخت بمباران و نجات بیماران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، ندا سلیمی، پرستار نمونه و ایثارگر بخش نوزادان بیمارستان خاتم‌الانبیاء، در روایت لحظات بحرانی روز حادثه، به نقش همراهی کادر سلامت در شرایط دشوار اشاره کرد و گفت: کادر سلامت همیشه در سخت‌ترین شرایط کنار مردم ایران بوده‌اند؛ چه در دوران کرونا، چه در زمان جنگ‌های گذشته و چه در این روز‌های دشوار. من هم وظیفه خود می‌دانستم که در این رنج‌ها کنار مردم باشم و امید دارم که خداوند تلاش ما را پذیرفته باشد.

او درباره شدت حملات آن روز توضیح داد: حدود ۳۰ بمب در مقابل بیمارستان و ۱۵ بمب دیگر در فاصله حدود ۲۰۰ متری اصابت کرد. طبق زمانی که ثبت کردیم، انفجار‌ها نزدیک به ۲۰ دقیقه ادامه داشت و شدت صدا و لرزش‌ها از روز‌های قبل بیشتر بود.

سلیمی افزود: ابتدا به پناهگاه رفتیم، اما حدود نیم ساعت پس از پایان حملات، بیماران را به بخش بازگرداندیم. همکاران میزان آسیب‌ها را بررسی کردند و هر جا نیاز بود کمک رساندند. این کار یک نفر نبود؛ تمام پرستاران با همکاری و فداکاری، حتی با به دوش کشیدن تخت‌ها، برای نجات جان بیماران تلاش کردند.

گفتنی است؛ امروز (شنبه ۵ اردیبهشت)، با حضور دکتر علی جعفریان، مشاور عالی وزیر بهداشت، و جمعی از مسئولان حوزه سلامت، از ندا سلیمی به‌دلیل اقدام شجاعانه و انسان‌دوستانه‌اش در نجات جان سه نوزاد در زمان بمباران، تجلیل و لوح تقدیر اهدا شد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.