️تهیه اطلس GIS برق‌های غیرمجاز استان تهران تا پایان اردیبهشت

صدا و سیما شنبه 05 اردیبهشت 1405 - 16:17
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران بر لزوم نهایی شدن اطلس GIS برق‌های غیرمجاز استان تهران تا پایان اردیبهشت تاکید کرد.

️تهیه اطلس GIS برق‌های غیرمجاز استان تهران تا پایان ماه جاری

به گزارش خبرگزای صدا و سیما، «اکبر حسن‌بکلو» در جلسه کمیته مدیریت هوشمند تلفات انرژی برق (مهتاب) شرکت توزیع نیروی برق استان تهران که با حضور معاونان، مدیران ستادی و مدیران مناطق ۲۲ گانه به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با اشاره به اهداف این طرح، گفت: هدف اصلی از اجرای طرح مهتاب، کاهش تلفات و اوج بار شبکه برق است که این هدف با اقداماتی از جمله جمع‌آوری برق‌های غیرمجاز، تعویض شمارشگر‌های معیوب، کنترل مضاعف، نصب خازن، تعویض شبکه سیمی و شبکه‌های فشار متوسط با مقاطع پایین محقق می‌شود.

وی افزود: برای تعیین تکلیف انشعابات غیرمجاز در قانون، طرحی به نام نصب شمارشگر پیش‌بینی شد که پس از تصویب در دولت به مرحله اجرا رسید.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران بیان کرد: بر اساس این قانون، نصب شمارشگر باید در داخل و خارج محدوده صورت بگیرد.

حسن‌بکلو با اشاره به تکلیف مناطق ۲۲ ‍‌گانه به ثبت مختصات جغرافیایی برق‌های غیرمجاز تصریح کرد: اطلس GIS برق‌های غیرمجاز استان تهران باید تا پایان اردیبهشت ماه جاری نهایی شود تا بر مبنای آن اقدام به ساماندهی این برق‌ها کنیم. وی بر لزوم آموزش ماموران قرائت برای ثبت درست مختصات جغرافیایی غیرمجاز‌ها تاکید کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران با اشاره به لزوم ارایه گزارش هفتگی مدیران مناطق درباره اقدامات انجام شده در طرح مهتاب، گفت: این گزارش‌ها باید در خصوص تست شمارشگر‌های عادی و سنگین، جمع‌آوری برق‌های غیرمجاز، تعویض شمارشگر‌های معیوب، کنترل‌پذیری و هوشمندسازی و وصول مطالبات باشد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.