بکارگیری روش نوین، برای مهار بیماری زغالی بلوط

صدا و سیما شنبه 05 اردیبهشت 1405 - 16:06
پناهگاه حیات وحش دشت‌ناز شاهد آغاز احیای جنگل با روشی نوین پس از کنترل بیماری زغالی بلوط است.

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما در اقدامی بی‌سابقه در ایران، شاخه‌های جوان درختان بومی مانند گلابی وحشی بر روی درختان سرپا ریشه‌دار شده‌اند تا روند بازسازی سریع‌تر صورت گیرد.

دکتر کاوسی، مجری طرح، این روش را گامی حیاتی برای احیای گونه‌هایی دانست که زادآوری طبیعی ندارند یا در معرض خطر هستند.

 وی افزود : انتخاب بذور مقاوم، تولید نهال اصلاح‌شده و اجرای عملیات زهکشی، منجر به بازگشت پویایی و سلامت به این منطقه ارزشمند شده است.

این موفقیت برای پناهگاه حیات وحش دشت‌ناز، که زیستگاه اصلی گوزن زرد ایرانی است، اهمیت ویژه‌ای دارد و بقای این گونه را تضمین می‌کند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.