آلمان برای پاکسازی هرمز شرط گذاشت

افکار نیوز شنبه 05 اردیبهشت 1405 - 15:16
آلمان اعلام کرد مأموریتش برای مین روبی تنگه هرمز منوط به پایان جنگ و رأی پارلمان است.

 درحالیکه دونالد ترامپ به دنبال مشارکت کشورهای عضو ناتو برای کمک به این کشور در جنگ با ایران است، آلمان اعزام کشتی مین روب برای پاکسازی تنگه هرمز را به بعد از پایان جنگ و تأیید پارلمان موکول کرد.

بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان به روزنامه «راینیشه پست» گفت: ما یک کشتی مین‌روب را به مدیترانه اعزام خواهیم کرد و یک کشتی فرماندهی و تدارکات را نیز به آن اضافه خواهیم کرد.

پس از پایان خصومت‌ها بین آمریکا، اسرائیل و ایران، مین‌روب‌های آلمانی می‌توانند در تنگه هرمز مستقر شوند، هرچند چنین مأموریتی باید توسط پارلمان آلمان تأیید شود.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست گزارش داد که وزارت جنگ ایالات متحده در یک جلسه توجیهی محرمانه به کنگره اطلاع داده است که پاکسازی تنگه هرمز از مین‌های کار گذاشته شده می‌تواند ۶ ماه طول بکشد.

پیستوریوس افزود: "برای صرفه‌جویی در زمان، ما تصمیم گرفته‌ایم بخشی از واحدهای آلمانی را زودتر به مدیترانه اعزام کنیم تا پس از تأیید مأموریت دیگر زمانی را از دست ندهیم."

 

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.