لزوم پاسداری از تنوع زیست محیطی چهارمحال وبختیاری

خبرآنلاین شنبه 05 اردیبهشت 1405 - 14:20
استاندار چهارمحال وبختیاری در پیامی به مناسبت هفته هوای پاک بر ضرورت پاسداری از اقلیم کم نظیر وتنوع زیست محیطی استان تاکید نمود وگفت : پاسداری از این شکوه طبیعی، تلاش برای کاهش آلاینده‌ها، مدیریت هوشمندانه پسماند و صیانت از منابع حیاتی آب و خاک، ضرورتی تردیدناپذیر برای امروز و فردای این مرز و بوم محسوب می‌شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری متن پیام جعفر مردانی استاندار چهارمحال وبختیاری به شرح ذیل می باشد :

هفته زمین پاک، مجالی است مغتنم برای بازخوانی مسئولیت خطیر و مشترک ما در صیانت از موهبت الهی زمین؛ امانتی بی‌بدیل که حفاظت از آن، تکلیفی همگانی و تعهدی بین‌نسلی است.

استان چهارمحال‌وبختیاری با اقلیمی کم‌نظیر و تنوع زیستی شگرف، نه‌تنها میراثی استانی، که سرمایه‌ای ملی است. در این میان، پاسداری از این شکوه طبیعی، تلاش برای کاهش آلاینده‌ها، مدیریت هوشمندانه پسماند و صیانت از منابع حیاتی آب و خاک، ضرورتی تردیدناپذیر برای امروز و فردای این مرز و بوم محسوب می‌شود.

بی‌شک، توسعه پایدار تنها در سایه پیوند ناگسستنی با محیط‌زیست معنا می‌یابد. در این مسیر، هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی، پویایی سازمان‌های مردم‌نهاد و آگاهی‌بخشی نهادهای آموزشی در کنار مشارکت آگاهانه مردم، کلیدی‌ترین عناصر در نهادینه‌سازی فرهنگ حفاظت از طبیعت هستند.

اینجانب ضمن گرامیداشت هفته زمین پاک، از تمامی هم‌استانی‌های عزیز دعوت می‌کنم تا با اصلاح الگوهای مصرف، کاهش تولید پسماند و پاسداشت پاکیزگی زیست‌بوم، در حفظ این میراث گران‌سنگ کوشا باشند.
امید است در پرتو همدلی و مسئولیت‌پذیری جمعی، گام‌هایی استوار در مسیر تحقق آینده‌ای پاک و پایدار برداریم.

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.