تاکید بر ضرورت بازنگری در سیاست‌های دارویی کشور

صدا و سیما جمعه 04 اردیبهشت 1405 - 14:27
رئیس سازمان غذا و دارو، نقش انجمن‌های علمی در تصمیم‌سازی‌های کلان حوزه دارو و ضرورت بهره‌گیری از تحلیل‌های کارشناسی برای اصلاح سیاست‌های اقتصادی صنعت داروسازی را مهم دانست.

ضرورت بازنگری در سیاست‌های دارویی کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مهدی پیرصالحی رئیس سازمان غذا و دارو، با تشریح وضعیت فعلی صنعت داروسازی کشور، به برخی شاخص‌ها و چالش‌های کلان اقتصاد دارو پرداخت و گفت: شرایط اقتصادی موجود، ضرورت بازنگری در برخی سیاست‌ها و استفاده از تحلیل‌های کارشناسی و مبتنی بر شواهد را بیش از گذشته برجسته کرده است.

مهدی پیرصالحی با اشاره به فشار‌های ناشی از نوسانات ارزی، محدودیت منابع مالی و سازوکار‌های قیمت‌گذاری افزود: پایداری صنعت داروسازی و تأمین پایدار دارو مستلزم تصمیم‌گیری‌های دقیق، هماهنگی بین‌بخشی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی کشور است.

رئیس سازمان غذا و دارو با تأکید بر نقش انجمن علمی مدیریت و اقتصاد دارو اظهار داشت: این انجمن می‌تواند به عنوان بازوی کارشناسی مؤثر در کنار سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت، در اصلاح ساختار‌های اقتصادی حوزه دارو و ارتقای سیاست‌گذاری‌ها نقش‌آفرینی کند.

همچنین محمدمهدی مجاهدیان، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران و عضو هیئت‌مدیره انجمن علمی مدیریت و اقتصاد دارو هم در این نشست، به نقش انجمن‌های علمی در ارتقای فرآیند‌های تصمیم‌سازی و سیاست‌گذاری حوزه دارو اشاره کرد و بر ضرورت تعامل مستمر میان نهاد‌های علمی و اجرایی تأکید داشت.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.