آمریکا مدعی شد ممنوعیتی برای حضور ورزشکاران ایران در جام جهانی وجود ندارد

عصر ایران جمعه 04 اردیبهشت 1405 - 11:41
وزیر خارجه آمریکا: اگر ایران در مسابقات جام جهانی شرکت نکند، این تصمیم خود آن‌هاست. هیچ مقام آمریکایی برای ورزشکاران ایران ممنوعیتی ایجاد نکرده است.

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که هیچ مقام آمریکایی به ورزشکاران ایران نگفته است که نمی‌توانند در مسابقات جام جهانی شرکت کنند. او گفت اگر شرکت نکنند تصمیم خودشان است.

به گزارش عصر ایران،  این مسابقات از ۱۱ ژوئن، ۲۱ خرداد آغاز و به میزبانی آمریکا، کانادا و مکزیک برگزار خواهد شد. 

بی بی سی نوشت: مارکو روبیو می‌گوید که گمانه‌زنی‌هایی مطرح شده است مبنی بر اینکه ایران ممکن است در این رقابت‌ها حضور نداشته باشد و ایتالیا جای آن را بگیرد، اما تاکید کرد که اگر ایران شرکت نکند، این تصمیم خود آن‌هاست.

روبیو گفت که مشکل حضور ایران در جام جهانی، ورزشکارانش نیستند، بلکه برخی افرادی هستند که ممکن است همراه آن‌ها وارد آمریکا شوند.

وزیر ورزش: شاید در جام جهانی شرکت نکنیم

دنیا مالی

به گزارش عصر ایران، احمد دنیامالی، وزیر ورزش و جوانان در مورد حضور ایران در جام جهانی گفته است: شاید تصمیم این باشد که نرویم و اگر قرار بر این باشد که برویم باید این آمادگی را داشته باشیم که حضور قوی داشته باشیم.

 او تاکید کرد که تصمیم نهایی برای حضور تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۶ با دولت و احتمالا شورای امنیت ملی خواهد بود؛ اما فدراسیون موظف به حفظ آمادگی تیم ملی تا زمان ابلاغ مجوز است.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.