به گزارش "ورزش سه"، هفته سیام لیگ یک در حالی سپری شد که مهمترین اتفاقش قطعی شدن صعود نساجی به لیگ برتر بود منتها در سایر بازیها نیز نتایجی رقم خورد که از عملکرد بازیکنان برتر این هفته تاثیر گرفت. بازیکنانی که در فاصله چهار هفته تا پایان فصل بهتر از سایر همتایان خود کار کردند و قدمی برای آنچه تیمشان از این فصل میخواهند برداشتند.
یازده بازیکن این هفته لیگ یک را نفراتی از تیم صدرنشین تا انتهای جدولیها تشکیل میدهند:
دروازه بان
مهدی نوراللهی (هوادار)
سنگربان هوادار در روزی که تیمش دو نیمه متفاوت تجربه کرد توانست کلین شیت های خود را دو رقمی کند. شاگردان طهماسبی در خانه بعثت به میدان رفته بودند و بعد از آنکه نیمه اول را با برد به پایان رساندند، در نیمه دوم زیر فشار حملات میزبان سعی در حفظ نتیجه داشتند. در شرایطی که تاکتیک اصلی بعثت ارسال از نقاط مختلف به درون محوطه جریمه بود، نوراللهی به یکی از پرکارترین نفرات زمین تبدیل شد. او با خروجها و مهارهایی که داشت اجازه نداد نتیجه بازی تغییر کند تا هم تیمش را به سمت نهمین برد هدایت کند و هم خودش دهمین کلین شیت را یازدهمین بازی فصلش به ثبت برساند.

دفاع
عارف صیفی (سایپا)
مدافع میانی نارنجی پوشان این بار از ثبت یک گل به نام خودش مطمئن است. او که فصل موفقی را سپری میکند، در هفته های اخیر که روند نتیجه گیری سایپا مثبت است، هم در دفاع و هم در حمله به کمک تیمش میآید. عارف صیفی بعد از آنکه اخیرا نقش اول تنها گل سایپا به مس شهربابک شد، هرچند مشخص نشد خودش گل زده یا طرحانی گل به خودی زده ولی در متن آن پیروزی قرار گرفت، این هفته نیز تک گل بازی با آریو اسلامشهر را به ثمر رساند. با همین یک گل نارنجیها به مدعی جدی صعود به لیگ برتر تبدیل شدند.

معین رنجبریان (شناورسازی قشم)
مدافع شناو سازی در دیدار با نفت و گاز گچساران عملکرد خوبی از خود به جای گذاشت. او که قابلیت تدافعی خوبی دارد در این بازی پر فشار به خوبی وظایف محول شده را انجام داد. علیالخصوص در دقایق آخر که فشار گچسارانیها بالا رفته بود، پوششهای مناسب و برتری در نبردهای تن به تن نقطه اطمینان خط دفاعی قشمیها شد. رنجبریان به خوبی در ضد حملات نیز شرکت داشت تا با ارائه علمکرد باکیفیت، نامش را در لیست منتخب هفته سیام جای دهد.

ابوالفضل نظری (مس کرمان)
در روزی که یکی از بهترین بازیهای مس کرمان در طول فصل جاری رقم خورد، دفاع کناری این تیم توانست نقش موثری برای تیمش ایفا کند. او علاوه بر وظایف دفاعی که داشت، در فاز حمله نیز پر کار بود و توانست بارها مدافعین حریف را از پیش رو بردارد و به خلق موقعیت مس کمک کند. نظری در فصل جاری در چندین پست از جمله دفاعی و وینگر به میدان رفته و مهمترین ویژگی او سرعت بالایش است.

هافبک
امیرحسین موسی زاده (شهرداری نوشهر)
شهرداری نوشهر این هفته موفق شد با علی نظرمحمدی تیم مدعی صنعت نفت را در آبادان متوقف کند. امیرحسین موسی زاده بود علاوه بر اینکه اولین گل بازی را به ثمر رساند، به کسب امتیاز ارزشمند تیمش هم کمک کرد. او در دقیقه 28 روی یک ارسال کرنر جلو کشید و با ضربه سر، نوشهریها را پیش انداخت و با افزایش فشار میزبان، آیتمهای یک هافبک دفاعی را به خوبی اجرا کرد تا تیمش دست خالی زمین را ترک نکند. موسی زاده بعد از گل، با خطاهایی که در میانه زمین از حریف میگرفت، بارها خودش را خنثی کردن حملات صنعت نفت نشان داد.

پوریا رضازاده (نساجی)
هافبک 19 ساله که تابستان سال گذشته در تست گیری نساجی قبول شد تا از امیدهای پرسپولیس به قائمشهر برود، در اولین فصلی که بازی در رده بزرگسال را تجربه میکند، ششمین گل خود را به جشن صعود نساجی تبدیل کرد. او در بازی این هفته بارها خط دفاع مس شهربابک را اذیت کرد و با یک جاگیری مناسب نیز گلی سه امتیازی زد که حکم لیگ برتری شدن نساجی در فاصله چهار هفته قبل از پایان فصل را امضا کرد.

میلاد جهانی (شناورسازی قشم)
وینگر چپ پای شناورسازی که سابقه حضور در لیگ آذربایجان را هم دارد، در روزی که تیمش در یکی از پرگلترین بازیهای فصل پیروز شد نشان داد هنوز کیفیت بالایی دارد. جهانی ضمن به ثمر رساندن گل دوم شناورسازی، زمینه ساز کسب یک برد بسیار مهم برای تیمش بود تا پروژه بقای شاگردان پیوس به لطف باتجربهها در آخرین مراحل خود قرار بگیرد.

علی رستمی (پالایش نفت)
هافبک جوان بندرعباسیها که قدرت خوبی در توپگیری از خود نشان داده، این هفته در مصاف با تیم نود ارومیه علاوه بر اینکه گل اول را زد، چند شوت خیلی خوب دیگر نیز روانه دروازه حریف کرد تا شانس خود برای گلهای بیشتر را امتحان کرده باشد. او که نیم فصل از صنعت نفت به پالایش نفت رفته، مثل همیشه بارها به موقع درون باکس حریف اضافه شد و خط دفاعی نود را آزار داد.

مهاجم
فردین نجفی (پارس جنوبی جم)
بهترین گلزن این فصل لیگ یک توانست اولین گل خود در سال جدید را به ثمر برساند. او در روزی که تیمش مقابل مس کرمان در آستانه شکست قرار گرفت بود را برای بازگشت به دور گلزنی انتخاب کرد. در این بازی، پارس زیاد فرصت حمله کردن پیدا نکرد اما فردین نجفی هر بار که در ضد حملات ظاهر شد، توانست خط دفاعی حریف را بترساند. وقتی زمان مسابقه از دقیقه 90 عبور کرده بود، روی یک حمله سریع، نجفی موفق به کسب پنالتی شد. او خودش پشت ضربه ایستاد و توانست با گل کردنش، ضمن تثبیت جایگاهش در صدر جدول گلزنان، پارس جنوبی را از شکست نجات دهد.

ابوالفضل عکاشه (مس کرمان)
مهاجم باتجربه کرمانیها برای دومین هفته متوالی بهترین بازیکن تیمش شد. ابوالفضل عکاشه این هفته چندین موقعیت گل خلق کرد اما تنها گلش را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. در روزی که شاگردان حسینخانی مستحق برد بودند، عکاشه توانست برای دومین هفته متوالی گلزن تیمش باشد اما در هر دو هفته فرصت سوزیهای قبل و بعد از این گلها به برد منجر نشد.

ابراهیم غلامی نژاد (فرد البرز)
فرد البرز توانست در مصاف با نیروی زمینی به برد 0-2 برسد. بردی که گل اول قبل از سوت پایان نیمه اول توسط ابراهیم غلامی نژاد زده شد. مهاجم 23 ساله فردیها حالا برای سومین هفته متوالی است که دارد طعم گلزنی را میچشد. او نه تنها در برد 0-6 مقابل داماش نامش را ثبت کرد، بلکه تنها گلزن فرد برابر صنعت نفت هم بود و حالا هم دروازه شاگردان ابهری را باز کرده تا به عنوان یکی از آمادهترین مهاجمان این هفتههای لیگ یک شناخته شود. او فصل پیش در لیگ دو نیز خیلی به کار فرد آمد و امسال اگر کمی خوششانس بود، چندین توپی که به تیرک دروازه حریفان زده بود گل میشد و آمار بهتری از خود به ثبت میرساند.
