آمریکا : توقیف نفتکش حامل نفت ایران (+ عکس و فیلم)

عصر ایران پنج شنبه 03 اردیبهشت 1405 - 16:31
به گفته وزارت جنگ آمریکا، توقیف این نفتکش دیروز چهارشنبه در اقیانوس هند انجام شد. این نفتکش تحت تحریم، حامل نفت ایران است. 

آمریکا از توقیف نفتکش حامل نفت ایران خبر داد.

به گزارش عصرایران، وزارت جنگ آمریکا گفت نیروی نظامی این کشور یک فروند نفتکش به نام Majestic X حامل نفت ایران را تحت کنترل گرفته و توقیف کرده اند.

وزارت جنگ آمریکا گفته است این کشتی توقیف شده تحت تحریم بوده و در آب های بین المللی توقیف شد.

آمریکا : توقیف نفتکش حامل نفت ایران

به گفته وزارت جنگ آمریکا، توقیف این نفتکش دیروز چهارشنبه در اقیانوس هند انجام شد. این نفتکش تحت تحریم، حامل نفت ایران است. 

فیلم منتشر شده نشان می دهد یک بالگرد نظامی آمریکا بر عرشه نفتکش فرود آمد و تعدادی افراد نظامی با خروج از بالگرد، در کشتی مستقر شدند. یک بالگرد نظامی دیگر در نزدیکی نفتکش دیده می شود.

آمریکا : توقیف نفتکش حامل نفت ایران

آمریکا قبل از این هم کشتی تجاری توسکا متعلق به ایران را توقیف کرد.

آمریکا هم اکنون برنامه محاصره دریایی بنادر جنوب ایران را اجرا می کند. براساس این برنامه، کشتی های نظامی آمریکا در اقیانوس هند و دهانه دریای عمان مستقر هستند و کشتی هایی که به سمت بنادر ایران رفته اند یا برگشته اند را منع می کنند. برخی کشتی ها در مسیر بنادر ایران نیز توقیف شده اند.

ایران هم همچنان تنگه هرمز را بسته است و مانع از رفت و آمد کشتی ها در این آبراه می شود.

 

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.