
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دکتر محمدرضا ظفرقندی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دیدار با مسئولان نظام پزشکی با تأکید بر ضرورت الگوسازی برای نسل جوان، خواستار مستندسازی دقیق ایثارگریها و فداکاریهای تیم ملی سلامت در جنگ تحملی سوم شد. وی هدف از این اقدام را هویتبخشی به نقش اجتماعی کادر درمان دانست.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با اشاره به شرایط بیسابقه کشور، از عملکرد ستاد سلامت و همراهی بیدریغ مردم قدردانی کرد. محمدرضا ظفرقندی با ذکر نمونههایی از حضور داوطلبانه متخصصان در جزایر جنوبی و مراقبت پرستاران از نوزادان در زمان حملات، بر لزوم ثبت این وقایع تأکید کرد.
ظفرقندی در این راستا، مصرف بیمورد برخی موارد از جمله سرم در درمانگاهها را یک چالش مطرح دانست و خواستار تبدیل مدیریت منابع به یک فرهنگ فراگیر در میان پزشکان شد. وی تأکید کرد که در این شرایط حساس، باید تمام تلاش برای کاهش فشار اقتصادی بر مردم به کار گرفته شود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین در بخشی از سخنان خود، ضمن تمجید از ایثارگری کادر درمان در مناطق عملیاتی و جزایر، بر ضرورت ثبت مستندات این اقدامات برای الگوبرداری جوانان تأکید نمود.
ظفرقندی همچنین در پایان، بر مدیریت منابع در شرایط تحریم و هزینههای جنگ تأکید کرد و از جامعه پزشکی خواست با ترویج فرهنگ مصرف منطقی دارو و تجهیزات پزشکی (مانند جلوگیری از تجویز بیمورد سرم)، از فشار مضاعف بر اقتصاد خانوادهها بکاهند.