وزرا در سایه تعطیلی مجلس پنهان نشوند؛ امروز وقت حضور در میدان است

تابناک پنج شنبه 03 اردیبهشت 1405 - 08:06
نماینده مردم شازند در مجلس با انتقاد از کم‌تحرکی برخی وزرا در شرایط جنگی تأکید کرد: حتی اگر مجلس جلسه علنی ندارد، این بهانه‌ای برای عقب‌نشینی مدیران نیست؛ دولت باید با حضور میدانی، همدلی خود با مردم را اثبات کند.

وزرا در سایه تعطیلی مجلس پنهان نشوند؛ امروز وقت حضور در میدان است

به گزارش تابناک، در شرایطی که کشور در وضعیت حساس و نیمه‌جنگی قرار دارد و فشارهای اقتصادی، معیشتی و روانی هم‌زمان بر جامعه اثر گذاشته، انتظار عمومی از دولت و دستگاه‌های اجرایی، عبور از رویکردهای عادی و حرکت به سمت تصمیم‌گیری‌های میدانی و فوری است. تجربه ماه‌های اخیر نشان داده که هرگونه تعلل، بروکراسی فرساینده یا اختلاف‌نظرهای اجرایی در سطح مدیریت، مستقیما به بازار، تولید و سفره مردم منتقل می‌شود.

در چنین فضایی، نقش نظارتی مجلس و هشدارهای نمایندگان نسبت به عملکرد دستگاه‌ها پررنگ‌تر شده و بحث پاسخگویی وزرا و میزان حضور واقعی آن‌ها در میدان اجرا، به یکی از محورهای اصلی نقدها تبدیل شده است. همزمان با افزایش قیمت برخی اقلام اساسی و نگرانی از فشار بیشتر بر اقشار آسیب‌پذیر، این مطالبه جدی‌تر مطرح می‌شود که مدیریت کشور باید متناسب با شرایط بحران تنظیم شود، نه مبتنی بر رویه‌های عادی اداری.

در ادامه، گفت‌وگوی تابناک با هوشنگ هادیان پور، نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی، درباره عملکرد دستگاه‌های اجرایی در این شرایط و ضرورت تقویت نظارت و تصمیم‌گیری میدانی آمده است.

وزرا در سایه تعطیلی مجلس پنهان نشوند؛ امروز وقت حضور در میدان است

هوشنگ هادیان‌پور، نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به شرایط خاص کشور و ضرورت حفظ انسجام ملی اظهار کرد: انسجام، اتحاد و همدلی میان مردم و مسئولان، شرط اصلی عبور از شرایط فعلی و رسیدن به پیروزی در برابر دشمن است.

وی افزود: این همبستگی زمانی معنا پیدا می‌کند که در عمل نیز دیده شود؛ یعنی مسئولان به‌ ویژه وزرا در کنار مردم باشند و برای حل مشکلات جامعه به‌ صورت میدانی اقدام کنند. این موضوع خود موجب تقویت روحیه مردم و استمرار حضور آن‌ها در صحنه خواهد شد.

هادیان‌پور با اشاره به وضعیت مجلس، گفت: درست است که مجلس در حال حاضر جلسه علنی ندارد و فرآیندهایی مانند استیضاح به‌ صورت رسمی در جریان نیست، اما این به هیچ‌وجه به معنای کاهش مسئولیت وزرا نیست. اتفاقا در چنین شرایطی، انتظار می‌رود فعالیت و حضور آن‌ها بیشتر از گذشته باشد.

وزرا از شرایط فعلی برای کم کاری استفاده نکنند

اینکه برخی وزرا تصور کنند در نبود جلسات علنی مجلس می‌توانند با حداقل پاسخگویی کار را پیش ببرند، قابل قبول نیست. امروز کشور در شرایط عادی نیست و مدیران باید نشان دهند که در میدان هستند، نه اینکه از شرایط فعلی برای کم‌کاری استفاده شود.

وی با انتقاد صریح از برخی عملکردها تصریح کرد: اینکه برخی وزرا تصور کنند در نبود جلسات علنی مجلس می‌توانند با حداقل پاسخگویی کار را پیش ببرند، قابل قبول نیست. امروز کشور در شرایط عادی نیست و مدیران باید نشان دهند که در میدان هستند، نه اینکه از شرایط فعلی برای کم‌کاری استفاده شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: اتحاد واقعی دولت و ملت، پشتوانه‌ای قوی برای میدان است. وقتی این همدلی شکل بگیرد، نیروهای مسلح نیز با روحیه مضاعف عمل خواهند کرد و دست برتر کشور در عرصه‌های مختلف، از جمله دیپلماسی، تقویت می‌شود.

هنر مدیریت در شرایط بحران مشخص می‌شود

وی در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: هنر مدیریت در شرایط بحران مشخص می‌شود. در شرایط عادی، پیش بردن امور کار سختی نیست؛ اما اینکه مدیری بتواند در خلاف جریان مشکلات حرکت کند و گره‌ها را باز کند، نشان‌دهنده توان واقعی اوست.

هادیان‌پور در پایان خاطرنشان کرد: امروز انتظار مردم این است که مسئولان، به‌ ویژه وزرا، بیش از گذشته پای کار باشند، پاسخگو باشند و با عملکرد خود نشان دهند که در کنار مردم ایستاده‌اند.

منبع خبر "تابناک" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.