گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سریلانکا

خبرگزاری مهر چهارشنبه 02 اردیبهشت 1405 - 20:09
وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سریلانکا تلفنی گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ویجیتا هرات وزیر امور خارجه سریلانکا عصر امروز چهارشنبه به صورت تلفنی گفتگو کردند.

در این تماس تلفنی، وزیر امور خارجه کشورمان از اهتمام دولت سریلانکا در عملیات امداد و نجات ملوانان ناوشکن دنا و مساعدت در روند انتقال پیکرهای پاک شهدای عزیز آن ناوشکن دنا و دلیرمردان ناوهای ایرانی به میهن قدردانی کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با تشریح جنایات ارتکابی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران، حمله به ناوشکن دنا را «جنایت جنگی بی‌سابقه» از سوی آمریکا توصیف کرد و تاکید نمود ملت ایران هیچگاه این جنایت که نقض فاحش قواعد بنیادین حقوق بشردوستانه بین‌المللی و معاهدات ژنو ۱۹۴۹ است را فراموش نکرده و از همه ظرفیت‌های حقوقی و سیاسی برای مواخذه و مجازات عاملان و آمران این جنایت جنگی استفاده خواهد کرد.

وزرای امور خارجه ایران و سریلانکا در این گفتگو همچنین درباره تقویت مناسبات دوجانبه رایزنی کردند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.