ترددها در تنگه هرمز تحت کنترل شدید سپاه

تابناک سه شنبه 01 اردیبهشت 1405 - 15:06
ورود به خلیج فارس: جاسک و سیریک ← جنوب هرمز و شمال لارک ← میان قشم و لارک ← جنوب هنگام. خروج از خلیج فارس: جنوب تنب بزرگ ← جنوب لارک ← جنوب جاسک و سیریک

 

به گزارش تابناک خبرنگار تسنیم در گزارشی میدانی از آب‌های خلیج فارس، جزئیات تازه‌ای از وضعیت تنگه هرمز را روایت می‌کند؛ جایی که پس از نقض آتش‌بس از سوی آمریکا، کانال‌های ورودی و خروجی این آبراه راهبردی مسدود شده است.

پس از حمله اخیر دشمن آمریکایی صهیونیستی، یک آبراه جدید برای تردد کنترل‌شده کشتی‌های تجاری طراحی شده بود این کانال‌ها پس از نقض آتش‌بس، تا اطلاع ثانوی مسدود اعلام شده‌اند.

ورود به خلیج فارس: جاسک و سیریک ← جنوب هرمز و شمال لارک ← میان قشم و لارک ← جنوب هنگام. خروج از خلیج فارس: جنوب تنب بزرگ ← جنوب لارک ← جنوب جاسک و سیریک

تا زمانی که تضمین‌های لازم برای رفع کامل محاصره دریایی علیه ایران صورت نپذیرد، هیچ شناوری حق عبور از این گلوگاه حیاتی را نخواهد داشت و این تنگه تحت کنترل شدید نیروی دریایی سپاه قرار دارد، همچنين تردد هرگونه شناور نظامی ممنوع است.

منبع خبر "تابناک" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.