هواشناسی خراسان رضوی در پی وقوع سیلاب هشدار نارنجی صادر کرد

خبرگزاری مهر دوشنبه 31 فروردین 1405 - 17:33
مشهد- اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با صدور اطلاعیه ای درباره بارش رگباری باران،‌ تگرگ و سیلابی شدن مسیل ها هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در اطلاعیه هواشناسی آمده است: بر اساس آخرین تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی از صبح سه‌شنبه اول اردیبهشت تا عصر چهارشنبه دوم اردیبهشت، با تقویت سامانه ناپایدار جوی، بر مقدار و شدت بارش‌ به ویژه در نیمه شمالی استان افزوده خواهد شد.

وقوع بارش‌های رگباری توام با رعدوبرق، در نواحی مستعد بارش تگرگ همراه با آبگرفتگی، روانآب و سیلابی شدن مسیل‌ها رخ خواهد داد. تشکیل مه، کاهش میدان دید و لغزندگی محورها و ارتفاعات سردسیر بارش باران و برف و اختلال در شبکه حمل و نقل استان حادث می‌گردد.

وقوع بارش‌های رگباری همراه با آبگرفتگی ، روانآب ، سیلابی شدن مسیل‌ها، در ارتفاعات سردسیر بارش باران و برف، لغزندگی محورها، تشکیل مه، کاهش میدان دید، وزش باد شدید موقتی همراه با بروز خسارت و اختلال در سیستم حمل و نقل استان خراسان رضوی از پیش بینی های هواشناسی است.

بیشترین شدت و مقدار بارش درشهرستان‌ها و توابع کلات نادر، درگز، قوچان، چناران، سرخس، صالح‌آباد، فریمان، بینالود، نیشابور، تربت جام، طرقبه شاندیز، مشهد مقدس و ارتفاعات هزارمسجد و بینالود خواهد بود.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.