هشدار نماینده کارگران به کارفرمایان/ پرداخت حقوق فروردین مطابق سال گذشته قانونی نیست

اقتصادنیوز یکشنبه 30 فروردین 1405 - 20:44
اقتصادنیوز: نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: اگر کارفرمایان حقوق فروردین ماه را مطابق سال گذشته پرداخت کنند و عدم ابلاغ بخشنامه مزد را بهانه کنند، قانونی نیست.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، اسعد صالحی نماینده کارگران در شورای عالی کار با بیان اینکه دستمزد ۱۴۰۵ در شرایط جنگ و با اتفاق نظر و امضای نمایندگان کارفرمایی تصویب شد، درباره تاخیر در ابلاغ مصوبه دستمزد ۱۴۰۵ گفت: قول‌هایی به ما داده شده بود که بخشنامه چهارشنبه هفته قبل ابلاغ می‌شود که نشد و قرار بود دیروز شنبه ابلاغ شود ولی ما همچنان منتظریم و مشخص نیست دلیل این تاخیر و تعلل چیست؟

اسعد صالحی افزود: اگر کارفرمایان حقوق فروردین ماه را مطابق سال گذشته پرداخت کنند و عدم ابلاغ بخشنامه مزد را بهانه کنند، قانونی نیست. در صورتی که برخی کارگاه‌ها از مصوبه دستمزد ۱۴۰۵ پیروی نکنند، مکلفند مطابق مصوبه، معوقه حقوق فروردین ماه را پرداخت کنند.

او ادامه داد: بسیاری از کارگران با توجه به شرایط معیشتی، حاضر به کار با مبالغ و دستمزدهای پایین نیستند و خودشان زحمت تعدیل نیرو را کم خواهند کرد. نمایندگان کارگری همانطور که منتظر اجرای قانون و مصوبه دستمزد هستند، انتظار دارند که دولت نیز از کارفرمایان و بنگاه‌هایی که در جریان جنگ آسیب دیدند، حمایت ویژه داشته باشد.

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.