«سال‌های سرخ»، در شبکه مستند

صدا و سیما پنج شنبه 27 فروردین 1405 - 14:52
مجموعه مستند «سال‌های سرخ»، با نگاهی به سال‌های پر آشوب ابتدای دهه شصت، امروز از شبکه مستند پخش می‌شود.

«سال‌های سرخ» با روایت شاهدان عینی از پنج بمب‌گذاری هولناک تهران، در شبکه مستند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، این مستند به تهیه کنندگی آزیتا رصافی و کارگردانی میلاد محمدی، ساعت ۱۷، پخش و روز بعد ساعت ۸ صبح، بازپخش می شود.

«سال‌های سرخ»، به بررسی ۵ واقعه‌ی تروریستی در ابعاد وسیع در ابتدای دهه‌ی ۶۰ می‌پردازد. این پنج بمب‌گذاری در معابر عمومی و با تلفات بالای مردم عادی و غیرنظامی انجام شده و به ترتیب توالی زمانی و قسمت‌های مستند بمب‌گذاری میدان عشرت آباد تهران در اسفندماه سال ۶۰، بمب‌گذاری خیابان خیام در شهریور سال ۶۱، بمب‌گذاری میدان توپخانه در مهرماه سال ۶۱، بمب‌گذاری میدان راه آهن در شهریور سال ۶۳ و بمب‌گذاری خیابان ناصرخسرو در اردیبهشت سال ۶۴ را شامل می‌شود.

در این مجموعه علاوه بر واکاوی شرایط اجتماعی و سیاسی آن زمان و زمینه‌ها و انگیزه‌های این اقدامات، به طور جزئی و دقیق به اصل واقعه و چگونگی آن پرداخته می‌شود. مصاحبه با شاهدان عینی و همچنین مسولین وقت به همراه گفت‌و‌گو‌هایی با خبرنگارانی که حوادث را ثبت و ضبط کرده‌اند محور روایت «سال‌های سرخ» است.

در این مستند مخاطب با راوی که پژوهشگری جستجوگر است همراه می‌شود و به کشف جزئیات ماجرا می‌پردازد.

 

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.