به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، سید محمد مهدی میرزایی قمی اظهار داشت: از ابتدای امسال تا ۱۴ فروردین ماه ۲۵ هزار و ۵۷۳ دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه کرده است. از این آمار، ۲۰ هزار و ۷۱۰ دستگاه خودرو مربوط به مراجعات اول بوده و در نهایت حدود۱۹ هزار و ۶۵۶ دستگاه خودرو موفق به دریافت گواهی معاینه فنی شدهاند.
وی افزود: تعداد گواهی صادره نشان میدهد که در حدود۹۵ درصد از خودروهای مراجعه کننده به مراکز شهر تهران از لحاظ ایمنی و فنی دارای شرایط احراز معاینه فنی بودهاند.
میرزایی قمی ادامه داد: از این تعداد، در حدود ۲ هزار و ۴۴۷ مربوط به گواهی معاینه فنی برتر بوده و براساس این آمار، در حدود ۱۲ درصد از خودروهای مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی شهر تهران معاینه فنی برتر دریافت کردهاند.
مدیرعامل ستاد معاینه فنی در خصوص نحوه پذیرش در مراکز معاینه فنی تصریح کرد: در حال حاضر پذیرش در دو مرکز معاینه فنی بیهقی و الغدیر صرفا به صورت اینترنتی انجام شده و در سایر مراکز پذیرش به صورت اینترنتی و حضوری میباشد.
وی با اشاره بدین موضوع که مراجعین محترم میتوانند جهت اطلاع از وضعیت فعالیت و ساعت کاری مراکز معاینه فنی ثابت و واحدهای سیار معاینه فنی به سایت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران inspection.tehran.ir مراجعه نمایند بیان داشت:کلیه مراکز معاینه فنی براساس تقاضا و میزان مراجعات در ایام کاری هفته حداقل به مدت ۸ ساعت فعال بوده و برخی از مراکز منتخب در روزهای تعطیلات رسمی نیز فعال هستند و شهروندان میتوانند از خدمات این مراکز استفاده کنند.