واشگنتن نتوانست از نفت ایران علیه خودش استفاده کند

افکار نیوز پنج شنبه 27 فروردین 1405 - 06:47
وزیر خزانه‌داری آمریکا که یک ماه پیش گفته از نفت ایران علیه خودش استفاده می‌کند حالا می‌گوید که دیگر معافیت‌های تحریمی نفت شناور ایران تمدید نمی‌شود.

 وزیر خزانه‌داری آمریکا، اسکات بسنت در نشست خبری با خبرنگاران گفت: مجوز لغو یک ماهه تحریم نفت شناور ایران و روسیه دیگر تمدید نخواهد شد.این تصمیم شامل نفتی‌ست که پیش از ۱۱ مارس بارگیری شده و اکنون مهلت قانونی آن به پایان رسیده است.

 دولت ترامپ در واکنش به جهش قیمت نفت تحریم‌ نفت‌های روی آب ایران و روسیه را لغو کرد تا قیمت نفت پایین بیاید.بسنت نوزدهم ماه مارس در مصاحبه با فاکس نیوز گفته بود، ایرانی‌ها حدود ۱۴۰ میلیون بشکه نفت روی آب دارند که از همین بشکه‌ها علیه خودشان استفاده می‌کنیم.اما نه‌تنها قیمت نفت پایین نیامد که انتقادهای شدیدی به دولت ترامپ شد که با افزایش قیمت نفت، منبع درآمدی جدیدی برای ایران ایجاد کرده است.گفته می‌شود، قیمت نفت فیزیکی که روی عرضه فروخته می‌شود بالای ۱۴۰ دلار در هر بشکه است.

 

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.