به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی بذری عصر چهارشنبه در گفتگو با رسانه ها از ۸۷۰ مورد بازرسی فنی از واحدهای تولیدی در سال گذشته خبر داد و افزود: در سال گذشته طبق برنامه و هدف تعیین شده از سوی سازمان ملی استاندارد ایران، قسمت عمده بازرسیها و نمونه برداریهای انجام شده است.
وی با بیان اینکه همچنین طی این مدت بیش از ۸۹۸ آزمون از نمونههای واحدهای تولیدی شده است، گفت: با توجه به ماده ۱۹ قانون توسعه و تقویت نظام استاندارد، کارشناسان این سازمان مجاز به بازرسی و نمونه برداری از واحدهای تولیدی مشمول استاندارد اجباری در زمانهای مختلف و از خط تولید و انبار هستند.
بذری ادامه داد: در این راستا نظارت بر واحدهای تولیدی و در نتیجه حمایت از حقوق مصرف کنندگان اعمال و سبب جلوگیری از ضایع شدن حقوق عامه میشود.
مدیر کل استاندارد خراسان جنوبی اظهار داشت: رعایت و ارتقاء استاندارد کالاهای تولیدی و ایجاد اعتماد مردم به خرید کالاهای داخلی، افزایش صادرات و کاهش ورود بی رویه کالاهای خارجی را در پی دارد و موجب پیشرفت و توسعه پایدار خواهد بود.
به گفته وی، بهبود فرآیند تولید و استاندارد سازی کالاها و خدمات امری ضروری بوده که همواره مورد توجه قرار دارد.












