۲ برهم زننده امنیت روانی جامعه در آستانه‌اشرفیه دستگیر شدند

خبرگزاری مهر چهارشنبه 26 فروردین 1405 - 15:53
آستانه اشرفیه- ۲ مجرم که در شرایط جنگی در شهرستان آستانه اشرفیه اقدام به اخلال در امنیت روانی شهروندان در فضای مجازی کرده بودند دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان گیلان ‌در پی رصد و پایش مستمر فضای مجازی توسط خادمان مردم در مجموعه انتظامی، مأموران پلیس آستانه‌اشرفیه خبری مبنی بر فعالیت افرادی که با انتشار اخبار کذب و شایعات بی‌اساس قصد سلب امنیت روانی شهروندان و ایجاد التهاب در جامعه را داشتند، دریافت کردند.‌

بر اساس این گزارش، مأموران انتظامی با بکارگیری شگردهای تخصصی و فنی، موفق به شناسایی محل اختفای متهمان شده و پس از هماهنگی با مرجع قضائی، در یک عملیات غافلگیرانه، ۲ متهم ۲۵ و ۲۶ ساله که در بستر فضای مجازی اقدام به نشر اکاذیب می‌کردند، دستگیر شدند.‌

گفتنی است متهمان پس از مواجهه با مستندات پلیس، به بزه انتسابی خود اعتراف کرده و با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی و رسیدگی به اتهامات، به مراجع قضائی معرفی شدند.‌

پلیس گیلان با تأکید بر حساسیت‌های کنونی جامعه، بار دیگر به مخلان امنیت روانی هشدار داد که خط قرمز پلیس، آرامش مردم است و با هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای حقیقی و مجازی که موجب نگرانی شهروندان شود، طبق قانون با قاطعیت برخورد خواهد شد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.