انتقاد از داوری هزینه سنگین دارد؛ احتمال برخورد انضباطی با ستاره خشمگین

خبرورزشی چهارشنبه 26 فروردین 1405 - 15:23
خشم رافینیا پس از شکست تلخ بارسلونا مقابل اتلتیکومادرید، می‌تواند هزینه‌ سنگینی برای او در فصل آینده داشته باشد.

رافینیا، ستاره بارسلونا، پس از حذف این تیم از لیگ قهرمانان اروپا، با احتمال محرومیت جدی روبروست. این بازیکن برزیلی که به دلیل مصدومیت در جریان بازی مقابل اتلتیکومادرید حضور نداشت، در مصاحبه‌ای با رسانه‌ای در برزیل، صعود تیم مقابل را «سرقت» نامید. او با انتقاد شدید از عملکرد داور، اظهار داشت که تصمیمات گرفته شده باورنکردنی بوده و اتلتیکومادرید بدون دریافت حتی یک کارت زرد، بازی را پیش برده است.

این اظهارات می‌تواند ناقض ماده ۱۱ آیین‌نامه انضباطی یوفا باشد که رفتارهای توهین‌آمیز یا مخل استانداردهای اخلاقی را مجازات می‌کند. طبق این مقررات، رافینیا ممکن است با محرومیت سه مسابقه‌ای در لیگ قهرمانان فصل آینده مواجه شود.

تاریخ نشان داده که این مسیر چقدر می‌تواند پرخطر باشد؛ نیمار هم سال‌ها پیش به دلیل انتقاد از داور بازی پاری‌سن‌ژرمن و منچستریونایتد، با محرومیت مواجه شد. اگرچه در پرونده نیمار، مجازات او از سه جلسه به دو جلسه کاهش یافت، اما وقوع دوباره چنین اتفاقی برای بازیکنانی نظیر رافینیا، زنگ خطری برای رعایت انضباط در مصاحبه‌هاست.

بیشتر بخوانید: سه صحنه‌ جنجالی؛ بارسلونا به این شکل از لیگ قهرمانان کنار رفت

منبع خبر "خبرورزشی" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.