
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما معصومه صفایی معاون دفتر مدیریت حیاتوحش سازمان حفاظت محیطزیست درباره اقدامات حفاظت از گونههای جانوری در فصل زادآوری افزود: ما مجموعهای از پروتکلها، ضوابط و دستورالعملهایی داریم که متناسب با فصل زادآوری، فصل جفتگیری و فصل مهاجرت گونههای مختلف، بهطور منظم توسط ادارات کل محیطزیست استانها اجرا میشود.
وی گفت: این اقدامات شامل تشدید گشت و کنترل است. همچنین با توجه به تأکید سازمان بر حفاظت نوین در مناطق، امکاناتی در نظر گرفتهایم تا بتوانیم از تجهیزات جدید برای پایش بهتر استفاده کنیم.
او ادامه داد: با توجه به این که اکنون ادارات کل به پهپاد مجهز شدهاند، امسال در برخی مناطق بهویژه مناطقی که صعبالعبور هستند، بر استفاده از پهپاد برای ارتقای کیفیت گشتها تأکید کردهایم. تعدادی از ادارات کل نیز بروشورهای اطلاعرسانی تهیه کردهاند. اکنون شبکههای مجازی بسیار در دسترس است و همکاران ما در این فصل اطلاعیههایی برای عموم مردم منتشر میکنند تا توجه بیشتری داشته باشند؛ بهخصوص طبیعتگردان، کوهنوردان، روستاییان، عشایر و همه کسانی که بیشتر با طبیعت سروکار دارند. در این اطلاعرسانیها ملاحظات لازم به آنها اعلام میشود.