یک کشور اروپایی برای میانجی‌گری ایران و آمریکا اعلام آمادگی کرد؛ ما تجربه گسترده‌ای در مدیریت ارتباطات غیرمستقیم داریم

همشهری آنلاین چهارشنبه 26 فروردین 1405 - 00:03
همزمان با حرکت تنش‌زای ایالات متحده آمریکا برای محاصره تنگه هرمز دولت سوئیس آمادگی کشور خود را برای میانجی‌گری بین تهران و واشنگتن اعلام کرد.

به گزارش همشهری آنلاین در کشمکش تشدید تنش‌ها بین ایران و آمریکا و افزایش نگرانی‌ها از تشدید بیشتر درگیری‌ها در منطقه خلیج فارس، وزارت امور خارجه سوئیس در بیانیه‌ای رسمی در واکنش به این اوضاع خاطر نشان کرد که برن از نزدیک تحولات را زیر نظر دارد.

وزارت امورخارجه سوئیس همچنین بر آمادگی خود برای تسهیل گفت‌وگو بین طرفین، با تکیه بر نقش سنتی خود در میانجی‌گری دیپلماتیک، به ویژه با توجه به عدم وجود روابط مستقیم میان تهران و واشنگتن تاکید کرد.

در این بیانیه آمده است سوئیس که دهه‌هاست نماینده منافع ایالات متحده در ایران بوده، تجربه گسترده‌ای در مدیریت ارتباطات غیرمستقیم دارد. بنابراین، این کشور در موقعیت مناسبی برای ایفای نقش مؤثر در پر کردن شکاف‌ها و کاهش تنش‌ها قرار دارد.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.