سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پیامی در توضیح در مورد مذاکرات اسلام‌آباد تاکید کرد که ایران با حسن نیت وارد مذاکره با ایالات متحده شد تا به جنگ پایان دهد.

شمال نیوز دوشنبه 24 فروردین 1405 - 08:39
به گزارش بامداد دوشنبه شمال نیوز، عراقچی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس، نوشت: در جریان مذاکرات فشرده‌ای که در بالاترین سطح طی ۴۷ سال گذشته برگزار شد، ایران با حسن نیت وارد مذاکره با ایالات متحده شد تا به جنگ پایان دهد.   وی افزود: اما درست در زمانی که تنها چند گام تا «تفاهم‌نامه اسلام‌آباد» فاصله وجود داشت، با زیاده‌خواهی، تغییر مداوم اهداف و تهدید به محاصره...
سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پیامی در توضیح در مورد مذاکرات اسلام‌آباد تاکید کرد که ایران با حسن نیت وارد مذاکره با ایالات متحده شد تا به جنگ پایان دهد.

به گزارش بامداد دوشنبه شمال نیوز، عراقچی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس، نوشت: در جریان مذاکرات فشرده‌ای که در بالاترین سطح طی ۴۷ سال گذشته برگزار شد، ایران با حسن نیت وارد مذاکره با ایالات متحده شد تا به جنگ پایان دهد.

 

وی افزود: اما درست در زمانی که تنها چند گام تا «تفاهم‌نامه اسلام‌آباد» فاصله وجود داشت، با زیاده‌خواهی، تغییر مداوم اهداف و تهدید به محاصره مواجه شدیم.

 

عراقچی تصریح کرد: ظاهراً هیچ درسی گرفته نمی‌شود. حسن نیت، حسن نیت می‌آفریند؛ دشمنی، دشمنی می‌آورد.

 

به گزارش شمال نیوز، دور دیگری از مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا که از روز شنبه تا شامگاه یکشنبه با میانجی‌گری پاکستان در اسلام‌آباد برگزار شد، پس از حدود ۲۱ ساعت گفت‌ وگوی فشرده به دلیل زیاده خواهی‌ها و خواسته‌های غیر منطقی آمریکا بدون توافق به پایان رسید.

 

در این دور از گفت‌ وگوها، هیأت‌های عالی‌رتبه دو کشور حضور داشتند.

 

در این میان، پاکستان با ایفای نقش میانجی، تلاش کرد روند گفت‌ وگوها حفظ شود. پیشنهاد تمدید مذاکرات از سوی اسلام‌آباد در همین چارچوب ارزیابی می‌شود.

 

منبع نزدیک به هیات مذاکراتی ایران به ایرنا گفت که طرف آمریکایی از ایران بازگشایی تنگه هرمز و تحویل مواد غنی‌ شده را طلب دارد، چیزی که در میدان نبرد کسب نشده و افتضاح طبس-۲ را برای آمریکا رغم زده در میز دیپلماسی نیز نمی‌تواند مورد مطالبه قرار بگیرد و تیم مذاکره کننده ایرانی نیز مصرانه بر حفظ دست‌آوردهای میدان تاکید دارد.

 

وی افزود: جی‌دی ونس مسئول تیم مذاکره کننده آمریکا سعی دارد ایران را مقصر طولانی شدن روند مذاکرات جلوه بدهد. اما آنچه تاکنون این روند را مختل کرده صرفا زیاده خواهی طرف آمریکایی است.


منبع خبر "شمال نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.