همایونی واقعا در اوج رفت!

افکار نیوز شنبه 22 فروردین 1405 - 23:49
مهدی نصیری، از نیروهای گارد سلطنت‌طلب، بدون اینکه خنده اش بگیرد گفته پهلوی دوم «در اوج رفت و وقتی درگذشت، به محترمانه‌ترین وجه برای یک رهبر خارجی، به خاک سپرده شد».

مهدی نصیری، از نیروهای گارد سلطنت‌طلب، بدون اینکه خنده اش بگیرد گفته پهلوی دوم «در اوج رفت و وقتی درگذشت، به محترمانه‌ترین وجه برای یک رهبر خارجی، به خاک سپرده شد».

نصیری راست میگوید؛ همایونی واقعا در اوج ، دنیا را ترک کرد. به طوری که پس از فرارش از ایران در ۲۶ دی ۱۳۵۷ به هر کشوری میرفت،‌ آن کشور سریعا عذرش را میخواست؛ مبادا به خاطر خشم مردم ایران، مایه درد سر شود.

محمدرضا ۱۰ هفته در مراکش

۱۱ هفته در باهاماس

۱۷ هفته در مکزیک

۱۰ هفته در آمریکا

و مدت کوتاهی هم در پاناما بود و سرانجام به مصر رفت و در آنجا مُرد.

جالب اینجاست کارتر زیر بار حضور محمدرضا در آمریکا نمی‌رفت و آخر سر با فشار امثال نیکسون و کسینجر، راضی شد ؛ آن هم فقط به بهانه درمان.

همایونی در آمریکا هم در به در بود. اول به نیویورک رفت و بعد به تگزاس، به محل نگرانی بیماران روانی! فرح دیبا همسر شاه مخلوع میگوید: «ما رو به یه بیمارستان بردن؛ بعد فهمیدم این بیمارستان واسه روانی‌هاست. اعلی حضرت رو داخل یه اتاقی گذاشتن که اصلا پنجره نداشت. پشت پنجره آجر کشیده بودن».

اگر انور سادات، همایونی را نمی پذیرفت،‌ معلوم نبود چه بر سر او می آمد. ۵ مرداد ۱۳۵۹ همایونی در یک مراسم باشکوه با حضور خانواده اش و بدون حضور حتی یک مقام عالی رتبه خارجی، به خاک سپرده شد. نصیری راست میگوید، او واقعا در اوج رفت!

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.