جدایی رئال مادرید از فدراسیون رسما اعلام شد

افکار نیوز شنبه 22 فروردین 1405 - 16:12
باشگاه مادریدی به فدراسیون فوتبال اسپانیا پشت کرده است. رسوایی‌های داوری، آن‌ها را در این تصمیم مصمم‌تر کرده است.

رئال مادرید در حال حاضر رابطه بسیار اندکی با فدراسیون فوتبال فعلی اسپانیا دارد. مدیران باشگاه مادریدی از قطاری که قرار بود به نظم داوری جدیدی در فوتبال اسپانیا منتهی شود پیاده شدند. 

خوزه آنخل سانچز، مدیر اجرایی و عضو هیئت مدیره، در برخی جلسات شرکت کرد اما در لحظه سرنوشت‌ساز با رئیس فدراسیون تماس گرفت تا اعلام کند در مرحله نهایی یعنی امضای توافق‌نامه شرکت نخواهد کرد.

حقیقت این است که پس از بازی مقابل خیرونا، مدیران رئال مادرید از اینکه در آنچه «رقابت‌های ناپاک از نظر داوری» می‌نامند مشارکت ندارند، خشنودند. 

اگرچه آن‌ها اصلاً از عملکرد تیم خود و تصمیمات بازیکنان و مربی راضی نیستند، اما داوری آلبرولا روخاس موجی از خشم را برانگیخته و به گفته خودشان، دلایل کافی برای پشت کردن به تمام مسائل مربوط به «لاس روزاس» (مقر فدراسیون) را فراهم کرده است.

در واقع، سه‌شنبه گذشته فاصله عمیق میان فدراسیون و رئال مادرید کاملاً علنی شد. در حال حاضر این دو نهاد هیچ ارتباطی با هم ندارند و باشگاه مادریدی به وضوح اعلام کرده که هیچ قصدی برای عادی‌سازی روابط ندارد. 

طبق گفته مدیران باشگاه در پایان بازی با خیرونا، آن‌ها در هر مسابقه دلایل و مدارک بیشتری برای تداوم این وضعیت پیدا می‌کنند. تا زمانی که کل سیستم داوری تغییر نکند، این فاصله هر روز بیشتر خواهد شد.

همان‌طور که اشاره شد، واقعیتِ فعلی در جریان بازی رفت یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا کاملاً نمایان شد. رافائل لوزان به عنوان عالی‌ترین مقام فوتبال اسپانیا برای همراهی الکساندر چفرین در بازگشتش به جایگاه ویژه برنابئو، در بازی مقابل بایرن حضور یافت. اما لوزان به جای نشستن در کنار رئیس یوفا، بازی را از ردیف سوم جایگاه ویژه تماشا کرد.

در این مقطع، مادریدی‌ها حتی از وجود یک نقشه قبلی صحبت می‌کنند که دلیل آن قاطعیت رفتارهای آلبرولا هنگام دریافت پیام از اتاق VAR است. آن‌ها معتقدند بروز خطا ممکن است، اما آنچه خارج از هر منطقی به نظر می‌رسد این است که اشتباه اصلاح نشود؛ به ویژه وقتی تصاویر ثابت می‌کنند دو صحنه بسیار مشابه در بازی خیرونا با محوریت امباپه، به دو شکل کاملاً متفاوت قضاوت شده‌اند. آن‌ها بر این باورند که این نبرد (در لالیگا) باخته شده است، اما قصد ندارند تسلیم شوند. همان‌طور که پیش‌تر ذکر شد، این موضوع تنها دلیل از دست رفتن لالیگا نیست، اما از نظر آن‌ها دلیل اصلی است.

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.