جریمه سنگین در انتظار نانوای شیرازی

خبرآنلاین شنبه 22 فروردین 1405 - 13:37
مدیر بازرسی و نظارت بر بازار محصولات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی فارس از شناسایی و اعمال جریمه قانونی برای یکی از نانوایی‌های سنگک در شیراز به دلیل گران‌فروشی خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، حسن کشاورز در این باره گفت: این اقدام در جریان گشت مشترک نظارتی سازمان جهاد کشاورزی و بسیج اصناف در هفته چهارم فروردین ماه انجام شد.

او اضافه کرد: در راستای اجرای برنامه‌های عملیاتی مشترک نهادهای نظارتی و به منظور کنترل وضعیت بازار و جلوگیری از سوءاستفاده احتمالی از شهروندان، طی یک گشت نظارتی مشترک در کلان‌شهر شیراز، واحد نانوایی سنگک مذکور به دلیل عدم رعایت قیمت‌گذاری مصوب و تخلف گران‌فروشی شناسایی شد.

مدیر بازرسی و نظارت بر بازار محصولات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی فارس افزود: این واحد بر اساس ماده ۵۷ قانون حمایت از حقوق مصرف‌کننده و تولیدکننده مرتکب تخلف شده است و جریمه قانونی لازم برای آن اعمال شد.

کشاورز بیان کرد: طبق گزارش‌های میدانی، در این نانوایی سنگک متخلف، روزانه ۹۶۰ قرص نان پخت می‌شد که با محاسبه پنج روز فعالیت این واحد مبلغ ۲۴ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان به عنوان درآمد ناشی از گران‌فروشی برآورد شده است.

او پیش‌بینی کرد: احتمالاً قاضی پرونده، جریمه‌ای معادل پنج برابر این مبلغ را برای واحد متخلف در نظر خواهد گرفت.

مدیر بازرسی و نظارت بر بازار محصولات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی  فارس عنوان کرد: این برخورد قاطع با متخلفان، نشان‌دهنده عزم جدی نهادهای نظارتی در استان فارس برای حفظ حقوق مصرف‌کنندگان و جلوگیری از هرگونه تخلف در بازار محصولات اساسی است.

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.