به گزارش خبرگزاری صدا و سیما 6 قلاده یوزپلنگ آسیایی ۲۱روز فروردین ۱۴۰۵ طی گشت و کنترل و پایش پناهگاه حیاتوحش وحش در میاندشت جاجرم مشاهده و فیلم برداری شد.
مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی با اعلام این خبر گفت: در راستای اجرای وظایف سازمانی مبنی بر کنترل خروج دام با توجه به اتمام مهلت حضور دامداران در پناهگاه حیاتوحش میاندشت جاجرم و همچنین پایش حیاتوحش این منطقه در ابتدای صبح ۲۱فروردین فرمانده یگان حفاظت به همراه محيط بانان منطقه 6 قلاده یوزپلنگ آسیایی در حالی که مادر آنان در کمین شکار آهو بود مشاهده و تصویر برداری شد.
رضا شکاریان به احتمال بسیار زیاد این یوزها همان جمعیتی باشند که در سال گذشته چند نوبت توسط محیط بانان مشاهده و از انان تصویر برداری شده بود .