کاهش ۹۰ درصدی تردد در تنگه هرمز با وجود آتش بس | در ۲۴ ساعت گذشته، تنها ۷ کشتی تجاری موفق به عبور از تنگه شده‌اند

همشهری آنلاین جمعه 21 فروردین 1405 - 15:29
با وجود آتش بس همچنان تردد در تنگه هرمز به نسبت قبل از آغاز جنگ ۹۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش همشهری آنلاین، رویترز نوشت: داده‌های ردیابی دریانوردی نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت منتهی به امروز، تنها ۷ کشتی تجاری موفق به عبور از تنگه هرمز شده‌اند؛ آماری که حکایت از تداوم اختلال در این آبراه استراتژیک جهان دارد.

در حالی که تنگه هرمز در شرایط عادی شاهد تردد روزانه حدود ۱۴۰ تا ۱۹۰ کشتی است، تحرکات دریایی در ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر بوده است:

۴ کشتی فله‌بر خشک (حامل محموله‌هایی نظیر غله و سنگ‌آهن) از این تنگه عبور کرده‌اند.
۳ نفتکش مرتبط با ایران، شامل یک نفتکش عظیم (VLCC)، موفق به تردد شده‌اند.
۲ نفتکش دیگر (یکی حامل فرآورده‌های نفتی و دیگری عظیم) در مسیر بازگشت به سمت ایران هستند.
یک نفتکش، گاز تحت تحریم و یک کشتی فله‌بر خشک نیز در حال خروج از تنگه گزارش شده‌اند.

ایران به دنبال کنترل هوشمند تنگه هرمز مسیرهای عبور را تغییر داده و کشتی‌ها را ملزم به دریافت مجوز و پرداخت عوارض (به صورت رمزارز) کرده است. تاکنون هیچ محموله گاز طبیعی مایع‌شده (LNG) اجازه عبور نیافته است.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.