غلامی: پذیرش صلح باید همراه با هوشیاری باشد

خبرگزاری مهر جمعه 21 فروردین 1405 - 15:23
شیروان- امام جمعه شیروان گفت: پذیرش صلح بر اساس آموزه‌های دینی الزامی است اما هرگز نباید با حسن ظن و غفلت همراه باشد و هوشیاری و آمادگی رزمی ضامن حفظ حقوق و امنیت است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام جواد غلامی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شیروان که در مصلی امام خامنه‌ای(ره) برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس آموزه‌های دینی، قرآنی، روایات و سیره معصومین (ع)، پذیرش صلح الزامی است اما هرگز نباید با حسن ظن و غفلت همراه باشد و هوشیاری و آمادگی رزمی ضامن حفظ حقوق و امنیت است.

وی گفت: پس از صلح نباید به دشمن خوشبین بود و لازم است با آرایش رزمی و هوشیاری بالا آماده گرفتن حق پس از تخطی دشمن باشیم.

امام جمعه شیروان با تأکید بر حفظ وحدت و پرهیز از تنازع و مجادله افزود: اتحاد موجود ملت ایران در جنگ تحمیلی ۴۰ روزه، آن را به شگفت‌انگیزترین پیروزی‌های تاریخ بشر بدل کرد و شکوه و پیروزی را رقم زد.

حجت‌الاسلام غلامی حفاظت از اتحاد موجود را ضروری دانست و بیان کرد: نمونه این اتحاد، حفظ حضور پررنگ در خیابان‌ها است که باید هرچه باشکوه‌تر تداوم یابد.

امام جمعه شیروان ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطر شهدای شیروانی جنگ ۴۰ روزه گفت: پیام مقام معظم رهبری به مناسبت چهلم رهبر شهید نشانگر پیروزی جمهوری اسلامی در جنگ اخیر است.

وی ادامه داد: طبق این پیام، پیروزی‌های راهبردی در جنگ ۴۰ روزه با قاطعیت نیروهای مسلح، حمایت مردم و تدبیر مسئولین محقق شد.

حجت‌الاسلام غلامی تصریح کرد: نوع نگاه رهبر شهید و رهبر جدید نشانگر مطابقت مسائل سیاسی و دینی جهت روشن شدن مسیر است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.