رشد چشمگیر اهدای خون بانوان و اهداکنندگان بار اولی در کشور

خبرگزاری مهر جمعه 21 فروردین 1405 - 12:40
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، از افزایش بیش از ۶۳ درصدی اهدای خون توسط بار اولی‌ها و همچنین رشد بیش از ۷۹ درصدی اهدای خون در میان بانوان در پی آغاز جنگ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبدا، احمد قره‌باغیان اظهار داشت: از روزهای آغازین جنگ، با برنامه‌ریزی های انجام شده، ما شاهد تغییرات قابل توجهی در آمار اهدای خون بوده‌ایم.

وی افزود: بیش از ۶۳ درصد از اهداکنندگان خون، بار اولی هستند که به این امر مهم اقدام کردند.

قره باغیان با ابراز خرسندی از حضور فعال بانوان در اهدای خون، تصریح کرد: همچنین برای نخستین بار، میزان اهدای خون در میان بانوان به بیش از ۷۹ درصد افزایش یافته است.

وی تأکید کرد: هدف ما تبدیل اهداکنندگان بار اولی به اهداکنندگان مستمر است.

دکتر قره باغیان همچنین از برنامه‌های آینده سازمان برای افزایش مشارکت بانوان خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم تا با فرهنگ‌سازی و برنامه‌های آموزشی، بانوان بیشتری را به این امر انسان‌دوستانه ترغیب کنیم.

مدیرعامل سازمان انتقال خون در پایان از اهداکنندگان، کارکنان و اصحاب رسانه به خاطر همکاری و پشتیبانی خوبشان قدردانی کرد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.