۳۹ دستگاه ماینر و یک دستگاه استارلینگ در شهرستان جم کشف شد

خبرگزاری مهر جمعه 21 فروردین 1405 - 10:07
بوشهر- ۳۹ دستگاه ماینر و یک دستگاه استارلینگ در شهرستان جم کشف و سه نفر در این رابطه دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پلیس بوشهر، ماموران انتظامی شهرستان جم طی یک عملیات پیچیده، موفق به شناسایی ۲ خانه مسکونی شدند که در آن ۳۹ دستگاه ماینر و یک دستگاه استارلینگ به طور غیرقانونی نگهداری می‌شد. این تجهیزات که برای استخراج ارز دیجیتال استفاده می‌شدند، به‌طور غیرمجاز و بدون رعایت ضوابط قانونی در خانه‌ای مسکونی نصب شده بودند.

این دستگاه‌ها در مدت زمان کوتاهی قادر به استخراج حجم زیادی از ارز دیجیتال بوده‌اند که بر اساس تخمین‌ها، ارزش مالی این تجهیزات به حدود ۱۰ میلیارد ریال می‌رسد.

علاوه بر کشف این تجهیزات، سه نفر که در ارتباط با این فعالیت غیرقانونی بودند، دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند.

این اقدام موفقیت‌آمیز پلیس در شهرستان جم، پیام روشنی به متخلفان در زمینه قاچاق و فعالیت‌های غیرقانونی در عرصه ارزهای دیجیتال است و نشان‌دهنده عزم جدی نیروی انتظامی در برخورد با هرگونه تهدیدات اقتصادی و اجتماعی در استان بوشهر می‌باشد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.