هشدار عراقچی به آمریکا: یا آتش‌بس یا ادامه جنگ از طریق اسرائیل

مشرق نیوز چهارشنبه 19 فروردین 1405 - 21:50
وزیر امور خارجه امشب در پی حملات اسرائیل به لبنان تصریح کرد: آمریکا باید انتخاب کند، یا آتش‌بس، یا تداوم جنگ از طریق اسرائیل. جمع بین این دو ممکن نیست.

به گزارش مشرق، سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه امشب (چهارشنبه) ۱۹ بهمن‌ماه و در حالی که چندین ساعت از آتش‌بس بین ایران و آمریکا نمی‌گذرد و شاهد حملات رژیم صهیونیستی به نقاط مختلف لبنان بودیم، گفت که جهان در حال نظاره است که آمریکد به تعهداتش عمل می‌کند یا نه!!

وی در شبکه ایکس با اشاره به توافق آتش‌بس که بامداد امروز و در پی پذیرش طرح ۱۰ ماده‌ای ایران از سوی آمریکا، حاصل شد، نوشت: شرایط آتش‌بس میان ایران و ایالات متحده روشن و صریح است: آمریکا باید انتخاب کند، یا آتش‌بس، یا تداوم جنگ از طریق اسرائیل، جمع بین این دو ممکن نیست.

رئیس دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: جهان در حال مشاهده کشتارها در لبنان است. اکنون توپ در زمین آمریکا قرار دارد و افکار عمومی جهانی نظاره‌گر آن است که آیا این کشور به تعهدات خود عمل خواهد کرد یا نه.

در پی حملات امروز رژیم صهیونیستی به نقاط مختلف لبنان و براساس اعلام وزارت بهداشت لبنان ۱۱۲ نفر شهید و ۸۳۷ نفر زخمی شده‌اند.

اسماعبل بقائی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران هم امشب توقف جنگ در جبهه لبنان را یکی از اجزای تفاهم آتش‌بس بین ایران و آمریکا خواند و با بیان اینکه جنایات امروز رژیم صهیونیستی علیه لبنان نقض آشکار این تفاهم محسوب می‌شود، بر مسئولیت مستقیم دولت آمریکا در این خصوص تأکید کرد.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.