آیین چهلم شهدای دانش‌آموز میناب برگزار شد

صدا و سیما چهارشنبه 19 فروردین 1405 - 19:47
ویژه‌برنامه چهلم شهدای دانش‌آموز میناب به نام «به یاد پروانه‌های میناب» در سالن حجاب تهران و حضور هنرمندان، برگزار شد.

آیین چهلم شهدای دانش‌آموز میناب برگزار شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، ویژه‌برنامه چهلم شهدای دانش‌آموز میناب با نام «به یاد پروانه‌های میناب» در خیابان حجاب تهران برگزار شد.

حامد مدرس، اجرای آیین یادبود چهلم دانش‌آموزان میناب را بر عهده داشت. همچنین احمد ابوالقاسمی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم روح‌بخش داوران برنامه «محفل ستاره‌ها» و مجید مجیدی نویسنده و کارگردان سینما از مهمان‌های این برنامه بودند.

حاضران در این آیین، با برافراشتن پرچم سه‌رنگ جمهوری اسلامی ایران و با شعار «الله‌اکبر» و «هیهات من‌الذله» اتحاد و همدلی میان دولت و ملت را به جامعه جهانی و دشمن آمریکایی‌صهیونی نشان دادند.

همچنین گروه دختران «خادم امام زمان» نیز به صورت نمادین در سراسر خیابان حجاب ایستاده و پشتیبانی خود را از انقلاب امام زمان (عج) به صورت نمادین یادآور شدند.

دانش‌آموزان تهرانی در این آیین یادبود یه یاد دانش‌آموزان شهید میناب لباس فرم مدرسه به تن کرده و پرچم ایران را در دست گرفتند.

احمد ابوالقاسمی با اشاره به جنایت بزرگ رژیم کودک‌کش آمریکایی‌صهیونی در مدرسه میناب، گفت: «ما با این اتحاد مردمی بزرگ به دنیا ثابت کردیم که با چه جنایت‌کار‌های بزرگی در جنگ هستیم.»

او با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید، ثواب تلاوت این آیات را بدرقه راه کودکان شهید مدرسه «شجره طیبه» میناب کرد.

مجید مجیدی، نویسنده، فیلم‌ساز و کارگردان سینما در سخنرانی خود در این مراسم، ضمن تشکر از رزمندگان ایرانی گفت: «حضور پرشور و خودجوش مردم ایران در میدان‌ها و مراسم‌های کوچک و بزرگ چیزی کمتر از حضور در خط مقدم جنگ با رژیم آمریکایی‌صهیونی ندارد.»

کارگردان فیلم «محمد رسول‌الله» با ابراز تاسف از فاجعه تلخ میناب، افزود: «مطمئن هستم رزمندگان ایران انتقام خون به‌ناحق ریخته شده کودکان و شهروندان بی‌گناه ایرانی را از رژیم متخاصم آمریکایی‌صهیونی پس خواهند گرفت و این رژیم کودک‌کش در محافل بین‌المللی پاسخ‌گوی این جنایت بر علیه بشریت خواهد بود.»

او اضافه کرد: «تجمع‌های شبانه‌روزی شما مردم شریف ایران کمر دشمن متخاصم را خم کرده است. امروزه ما بیش از هرچیز به اتحاد و وحدت ملی نیازمندیم و مطمئن باشید پیروزی ما بر دشمن بسیار بسیار نزدیک است، اگرچه ما تا به امروز نیز پیروز میدان جنگ بوده‌ایم.»

در پایان این آیین یادبود، سرودخوانی و عروسک‌گردانی با حضور سارا روستاپور و فاطمه امینی، مجریان برنامه‌های کودک صداوسیما، به یاد شهدای دانش‌آموز میناب برگزار و در همین زمینه فراخوان پویشی با نام «نهال امید» به اطلاع کودکان حاضر در این مراسم رسانده شد. «نهال امید» پویشی‌ست که در آن کودکان با یاد و نام شهدای کودک جنگ رمضان، نهال‌های میوه در سراسر شهر تهران خواهند کاشت.

حضور تماشاخانه سیار کانون و برپایی کارگاه‌های نقاشی، دست‌سازه، نقاشی دیواری و... از سوی مربیان مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پیاده‌راه خیابان حجاب تهران از دیگر برنامه‌های این آیین بود.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.