تنگه هرمز، سلاح ایرانی قدرتمندتر از بمب اتمی

همشهری آنلاین چهارشنبه 19 فروردین 1405 - 18:43
یک استاد آمریکایی و فرید زکریا باور دارند تنگه هرمز سلاحی قدرتمند چون بمب اتم در دستان ایران است اما درواقع سلاح ایران قدرتمندتر از بمب‌ اتم است و برخلاف آن به‌جای تخریب، سازندگی به‌ارمغان می‌آورد.

به گزارش همشهری‌آنلاین،رابرت پیپ، استاد ارشد دانشگاه شیکاگو می‌گوید طرح ۱۰ بندی ایران نشان شکست راهبردی آمریکا است و حالا ایران به‌عنوان‌چهارمین مرکز قدرت جهانی ظهور کرده است. همه می‌دانیم سه قدرت اصلی -چین،آمریکا و روسیه- صاحب بزرگترین زرادخانه‌های اتمی هستند و اشاره پیپ به ظهور قدرت در مرکزیت ایران، تثبیت اهرم قدرتمند تنگه هرمز در کنترل ایران است که ایران را هم‌تراز بزرگ‌ترین قدرت‌های اتمی می‌کند. فرید زکریا، تحلیلگر و اندیشمندان مطرح روابط بین‌الملل در سی‌ان‌ان هم گفت تنگه هرمز، سلاحی کاربردی‌تر از بمب اتم برای ایران است. اما آنچه که این اندیشمندان آمریکایی بدان توجه ندارند این است که تنگه هرمز اهرم قدرتمندی در ایران است که البته مانند بمب اتم انسان‌ها و محیط زیست آنان را نابود نمی‌کند، سلاح اتمی سلاح مخربی است که باید برای محدود کردن اشاعه آن تلاش شود، ولی تنگه هرمز اهرمی است که تنها کشورها با احترام و تضمین استقلال و حاکمیت ملی ایران، از ثبات و جریان روان تجارت بهره خواهند برد. ایران امروز سلاحی در دست دارد که به‌واسطه آن لنگرگاه ثبات و رونق تجارت در جهان خواهد بود، نه تهدیدی برای حیات بشریت!

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.