شناسایی یک قلاده پلنگ ایرانی جدید در دهلران

صدا و سیما چهارشنبه 19 فروردین 1405 - 02:46
محیط‌بانان در شهرستان دهلران در جهت برنامه‌های پایش و مطالعه زیستگاه‌های حساس موفق شدند که تصویر یک قلاده پلنگ ایرانی جدید را ثبت کنند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیر کل حفاظت محیط زیست ایلام با اعلام این خبر، گفت: فرایند شناسایی این گونه ارزشمند از ابتدای فروردین‌ با مشاهده رد پا‌های مستدل در منطقه آغاز شد. همزمان با دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر دیدن یک قلاده پلنگ نر با جثه‌ای بزرگ در کنار یک پلنگ ماده، محیط‌بانان ما با همکاری صمیمانه جوامع محلی، عملیات رصد و دوربین‌گذاری را در ارتفاعات منطقه کلید زدند.

علیرضا محمدی اظهار داشت: پس از دو ماه تلاش مداوم و پایش دقیق شبانه‌روزی، سرانجام دوربین‌های تله‌ای موفق به ثبت تصویری با کیفیت از این پلنگ نر درشت‌جثه شدند. 

محمدی در پایان، ضمن قدردانی از تلاش‌های بی‌وقفه محیط‌بانان، آقایان مهدی مامی و فریدون باویر، بر نقش بی‌بدیل مشارکت‌های مردمی تأکید کرد و گفت: ثبت این تصویر ارزشمند، بدون همراهی دلسوزانه دوستداران طبیعت، آقایان فرشید نوروزی و ایلیا مامی و همکاری اهالی شریف منطقه، میسر نبود؛ این همدلی میان سازمان و مردم، اصلی‌ترین رکن حفاظت از میراث طبیعی زاگرس است.

گفتنی است، این پنجمین حضور رسمی و شناسنامه‌دار پلنگ در سطح استان ایلام است که نشان از امنیت زیستگاه و غنای زنجیره غذایی در این منطقه‌ها دارد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.