دو محکوم فرانسوی، خاک ایران را ترک کردند

مشرق نیوز سه شنبه 18 فروردین 1405 - 17:39
بر اساس تفاهم صورت گرفته میان تهران و پاریس،دولت فرانسه در ازای آزادی این دو شهروند فرانسوی، متعهد به آزادی کامل خانم مهدیه اسفندیاری و بازپس گیری شکایت علیه ایران دردیوان بین المللی دادگستری شده بود.

به گزارش مشرق، دو محکوم فرانسوی به نام های سیسیل کوهلر (Cécile Kohler) و ژاک پاریس (Jacques Paris) که در ایران به اتهام «جاسوسی به نفع سرویس اطلاعاتی فرانسه، اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت کشور» محکوم شده بودند، براساس تفاهمی که میان جمهوری اسلامی ایران و دولت فرانسه صورت گرفت، امروز سه شنبه ۱۸ فروردین ماه آزاد شده و ساعتی پیش خاک ایران را ترک کردند.

بر اساس تفاهم صورت گرفته میان تهران و پاریس، دولت فرانسه در ازای آزادی این دو شهروند فرانسوی ، متعهد به آزادی کامل خانم مهدیه اسفندیاری و بازپس گیری شکایت علیه ایران در دیوان بین المللی دادگستری شده بود .

دولت فرانسه مدتی قبل رسما شکایت خود را از ایران در دیوان بین المللی دادگستری پس گرفت و خانم اسفندیاری نیز از چند هفته قبل طبق توافق صورت گرفته میان تهران و پاریس آزاد شده بود و هر زمان بخواهد می تواند به ایران بازگردد.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.