ورود ۵۰۰هزار مسافر نوروزی به سیستان و بلوچستان

خبرگزاری مهر سه شنبه 18 فروردین 1405 - 12:29
زاهدان - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان از ورود حدود ۵۰۰هزار مسافر نوروزی به این استان در ایام نوروز امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدهادی طهرانی مقدم بیان کرد: از زمان آغاز رسمی ستاد خدمات سفر تا ۱۵ فروردین ماه حدود ۵۰۰هزار مسافر، سیستان و بلوچستان را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کرده و وارد استان شده‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس آمار ثبت شده از سوی کمیته حمل و نقل ستاد، بیش از ۱۰ هزار نفر از این مسافران از طریق ناوگان ریلی و ۴۸۱هزار و ۵۰۷ نفر نیز به وسیله حمل و نقل جاده‌ای وارد استان شده‌اند.

وی افزود: از مجموع میزان ورود مسافران از طریق حمل و نقل جاده ای، ۴۹ درصد از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی و ۵۱ درصد نیز با وسایل نقلیه شخصی وارد استان شده‌اند که پرترددترین محورهای استان تاکنون شامل زاهدان_بم (کمربندی شهید کلانتری)، زاهدان_سه راهی دشتک و چابهار - نیکشهر بوده است.

طهرانی مقدم ادامه داد: از زمان فعالیت ستاد خدمات سفر، بیش از ۶۷۹ هزار بازدید از جاذبه‌های فرهنگی و طبیعی استان انجام شده که در کنار این بازدیدها، جمع زیادی از شهروندان نسبت به بازدید از غرفه‌های صنایع‌دستی و خرید محصولات صنایع‌دستی فاخر استان اقدام کرده‌اند و میزان فروش این محصولات در این بازه قریب به ۱۰ میلیارد ریال بوده است.

وی تاکید کرد: شهرستان‌های زابل، زهک و فنوج نیز به ترتیب بیشترین میزان فروش صنایع‌دستی را تاکنون به ثبت رسانده‌اند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.