سخنگوی صنعت آب: دو سوم کشور شرایط اقلیمی بسیار مطلوبی دارد

خبرگزاری مهر سه شنبه 18 فروردین 1405 - 11:30
سخنگوی صنعت آب با تشریح آخرین وضعیت بارندگی کشور اعلام کرد: اگرچه شرایط اقلیمی در ۲ سوم ایران نسبت به سال گذشته بهبود یافته است اما یک سوم مناطق از جمله تهران همچنان با کمبود بارش مواجهند.

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی بزرگزاده سخنگوی صنعت آب در صدا و سیما با تشریح آخرین وضعیت بارندگی در کشور اعلام کرد: اگرچه شرایط اقلیمی در دو سوم ایران نسبت به سال گذشته بهبود یافته است، اما یک سوم مناطق از جمله تهران همچنان با کمبود بارش مواجه‌اند و نیازمند مدیریت جدی مصرف هستند.

بزرگزاده با اشاره به وضعیت بارندگی‌های کشور اظهار کرد: برخلاف سال گذشته که در دو سوم کشور خشکسالی شدید داشتیم و تنها در یک سوم کشور شرایط نرمال بود، اکنون در حدود دو سوم کشور شرایط اقلیمی بسیار مطلوبی حاکم است.

وی افزود: با این حال در حدود یک سوم کشور، معادل حدود ۹ استان، میزان بارش‌ها کمتر از حد نرمال است.

سخنگوی صنعت آب وزارت نیرو ادامه داد: استان‌هایی که در پایین‌دست رشته‌کوه‌های البرز قرار دارند، از جمله تهران، البرز، همدان و قم، با شرایط بارشی و اقلیمی وخیم‌تری مواجه هستند.

بزرگزاده گفت: در مقابل، برخی مناطق از جمله نواحی غرب کشور، حوزه دریاچه ارومیه و همچنین بخش‌هایی از مناطق جنوبی کشور از وضعیت بارشی بهتری برخوردارند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

بیشتر بخوانید