هشدار عراقچی درباره پیامد تهدید آمریکا برای حمله به زیرساخت‌های ایران

شمال نیوز سه شنبه 18 فروردین 1405 - 08:32
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: اگر تهدیدهای آمریکا برای حمله به زیرساخت های ایران عملی شود، بدون تردید با واکنش قاطع و همه‌جانبه نیروهای مسلح مواجه خواهد شد.
هشدار عراقچی درباره پیامد تهدید آمریکا برای حمله به زیرساخت‌های ایران

به گزارش شمال نیوز، سید عباس عراقچی وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران و ژان نوئل بارو وزیر خارجه فرانسه در تماس تلفنی درخصوص آخرین تحولات منطقه‌ای و مسائل بین‌المللی مرتبط با جنگ تحمیلی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران گفت‌وگو کردند.

 

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به تهدیدهای آمریکا در حمله به زیرساخت‌های ایران، تأکید کرد: این تهدید به منزله عادی سازی جنایت جنگی و نسل‌کشی است و در صورتی که عملی شود، بدون تردید با واکنش قاطع و همه‌جانبه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد.

 

عراقچی افزود: پیامدهای چنین وضعی محدود به ایران و منطقه نخواهد بود، بلکه تأثیرات مخربی برای انرژی و اقتصاد جهان خواهد داشت که مسولیت آن صرفاً بر عهده مقام‌های آمریکایی و متجاوزین خواهد بود.

 

وزیر خارجه فرانسه ضمن تأکید بر ضرورت خاتمه جنگ، تهدیدات در خصوص حمله به زیرساخت‌ها را باعث افزایش تنش در منطقه دانست و بر لزوم حل و فصل مسائل از طریق دیپلماسی تأکید کرد.

 

وزرای امور خارجه ایران و فرانسه همچنین درخصوص مسائل کنسولی فیمابین دو کشور تبادل نظر کردند.


منبع خبر "شمال نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.