ادعای فاکس‌نیوز: امارات آماده همکاری نظامی با آمریکا برای بازگشایی اجباری تنگه هرمز

همشهری آنلاین دوشنبه 17 فروردین 1405 - 21:14
مقام اماراتی گفته حتی در صورت برقراری آتش‌بس، مسئله ناوبری امن در تنگه باید حل شود.

همشهری آنلاین - گروه سیاسی: شبکه خبری فاکس‌نیوز آمریکا از قول مقامات امارات متحده عربی مدعی شد که امارات آماده است در هر عملیات بین‌المللی به رهبری آمریکا برای بازگشایی تنگه هرمز شرکت کند.

یک منبع ارشد این کشور به فاکس‌نیوز گفته امارات تاکید دارد تنگه هرمز «مشکل همه» است و نمی‌توان آن را به کنترل انحصاری ایران گذاشت. مقام اماراتی گفته حتی در صورت برقراری آتش‌بس، مسئله ناوبری امن در تنگه باید حل شود.

این مقام اماراتی تاکید کرده که امارات به تنهایی به عنوان نیروی دریایی مستقل وارد عمل نخواهد شد، اما «در هر تلاش آمریکایی‌محور برای استفاده از زور» کاملا همراه خواهد بود. این موضع در شرایطی مطرح می‌شود که ایران با اختلال در عبور کشتی‌ها، تجارت جهانی را تهدید می‌کند.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا ضرب‌الاجل سختی برای ایران تعیین کرده و تهدید به حملات گسترده به تاسیسات ایرانی کرده است.

خبرنگار فاکس‌نیوز در امارات با اشاره به دیدارهای خود در منطقه، جو امنیتی بالایی را در امارات توصیف کرد و گفت حتی برگزاری برخی مراسم مذهبی مسیحیان با محدودیت مواجه شده که نشان‌دهنده سطح تنش در خلیج فارس است.

موضع امارات می‌تواند تعادل قدرت در منطقه را تغییر دهد و فشار بر ایران را به طور قابل توجهی افزایش دهد، به‌ویژه اگر دیگر کشورهای عربی نیز به این ائتلاف بپیوندند.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.