ممنوعیت ورود دام به مناطق حفاظت شده درگز به دلیل شیوع تب برفکی

صدا و سیما دوشنبه 17 فروردین 1405 - 21:11
رئیس اداره حفاظت محیط زیست درگز گفت: ممنوعیت ورود دام به مناطق حفاظت شده شهرستان درگز به دلیل شیوع تب برفکی در استان اجرایی شد.

ممنوعیت ورود دام به مناطق حفاظت شده درگز به دلیل شیوع تب برفکی
به گزارش خبرگزاری صداو سیما حمیدرضا صادقی با اشاره به احتمال شیوع سویه جدید این بیماری در شهرستان گفت: تب برفکی از جمله بیماری‌های ویروسی و واگیردار است که تنها چند ساعت زمان کافی است تا در شعاع گسترده‌ای انتقال یافته و از یک روستا به چند استان برسد.

 وی با اشاره به شیوع سویه غیربومی این بیماری که نگرانی دامداران و جامعه هدف را به دنبال داشته است، بیان کرد: خسارات این بیماری زیاد است و اکنون گشت و پایش مشترک با اداره دامپزشکی درگز در راستای کنترل و درمان این بیماری و طرح‌های ویژه‌ای از افزایش واکسیناسیون تا کنترل تردد دام‌ها برای مهار شیوع بیشتر همچنان ادامه خواهد داشت.

 صادقی افزود: هرچند که محیط‌بانان همه روزه مسیر‌های گذار حیات وحش و آبشخور‌ها را با مواد مربوطه کاملا ضدعفونی می‌کنند، اما برای پیشگیری از شیوع این بیماری به حیات وحش از ورود هرگونه دامی که واکسیناسیون با تایید دامپزشکی را انجام نداده باشد به مناطق حفاظت شده جلوگیری خواهد شد.

 تب برفکی بیماری واگیردار دام‌های زوج سم است که قابل انتقال به انسان نیست و مهمترین تهدید آن خسارت اقتصادی است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.