آغاز ساخت نیروگاه خورشیدی ۱۵ مگاواتی در زنجان

صدا و سیما دوشنبه 17 فروردین 1405 - 20:32
عملیات اجرایی نیروگاه خورشیدی ۱۵ مگاواتی در شهرستان سلطانیه استان زنجان در ادامه پویش ملی «ایران‌آباد» آغاز شد.

آغاز ساخت نیروگاه خورشیدی ۱۵ مگاواتی در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در آیین کلنگ‌زنی ساخت نیروگاه خورشیدی ۱۵ مگاواتی در زنجان که با حضور معاون سرمایه‌گذاری سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) و معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان برگزار شد، جعفر محمدنژاد سیگارودی با اشاره به ظرفیت‌های مناسب استان زنجان در حوزه انرژی خورشیدی گفت: استان زنجان به دلیل پتانسیل بالای تابش خورشیدی و دمای مناسب، از جمله استان‌های مستعد در توسعه نیروگاه‌های خورشیدی محسوب می‌شود.

وی افزود: در همین زمینه و در ادامه پویش ملی ایران‌آباد، طرح‌های متعددی در استان در حال اجرا یا برنامه‌ریزی است که از جمله آنها می‌توان به طرح ۵۰۰ مگاواتی در زنجان اشاره کرد که با تمرکز بر جذب سرمایه‌گذاری در حال پیگیری است.

معاون سرمایه‌گذاری ساتبا با اشاره به طرح ۹ مگاواتی خورشیدی در شهرستان ابهر گفت: این نیروگاه که امروز مورد بازدید قرار گرفت، در مراحل پایانی اجرا قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود پیش از آغاز فصل اوج مصرف برق به شبکه سراسری متصل شود.

رشدی حدود ۱۰ برابری اتصال نیروگاه‌های خورشیدی استان به شبکه برق

مرادخانی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان با اشاره به مشخصات طرح سلطانیه گفت: نیروگاه خورشیدی ۱۵ مگاواتی سلطانیه در زمینی به مساحت ۱۹ هکتار و با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۸ هزار میلیارد ریال احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر از اولویت‌های مهم استان است، گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۴ اقدامات متعددی برای جذب سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی خورشیدی در استان انجام شده که ایجاد مرکز جذب سرمایه‌گذاری خورشیدی از جمله اقدامات کلیدی در این زمینه بوده و نقش مؤثری در تسریع فرآیند‌ها داشته است.

مرادخانی افزود: در نتیجه این اقدامات، ظرفیت اتصال نیروگاه‌های خورشیدی استان به شبکه برق از حدود ۷ مگاوات به حدود ۷۰ مگاوات تا پایان سال ۱۴۰۴ افزایش یافته که نشان‌دهنده رشدی حدود ۱۰ برابری در این حوزه است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان با اشاره دوباره به پروژه ۹ مگاواتی ابهر گفت: با توجه به بازدید میدانی انجام شده، پیش‌بینی می‌شود این پروژه نیز پیش از آغاز فصل اوج مصرف برق در اردیبهشت ماه به بهره‌برداری برسد و به ظرفیت تولید انرژی خورشیدی استان افزوده شود.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.