سخنگوی وزارت خارجه: آمریکا با اقدامات یک سال اخیر، اعتبار دیپلماسی خود را از دست داد/ احتمال عملیات فریب برای دزدی اورانیوم ایران وجود دارد

عصر ایران دوشنبه 17 فروردین 1405 - 11:56

«اسماعیل بقایی» سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری، اظهار داشت: آمریکا با اقداماتی که در یک سال اخیر نشان داده، هیچ اعتباری برای ديپلماسي از طرف خودش باقی نگذاشته است.

به گزارش دفاع‌پرس، بقایی افزود: آمریکا در کمتر از نه ماه، مسیر دیپلماسی را به بدترین شکل تخریب کرد. دنیا شاهد است که ادعاهای آمریکا هیچ سنخیتی با اقدامات آنان دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: اقدامات تروریستی آمریکا در ایران، بحث ديپلماسي را اساسا از دستور کار آنان خارج کرده است. اما درباره دیپلماسی، ما موظف به انجام وظیفه خودمان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: با این حال؛ اکنون مهم این است که در شرایط فعلی، همه تمرکزمان معطوف به دفاع از کیان ایران است و ما به هر شیوه ای که بتوانیم باید از این حماسه و ایثار حمایت کنیم.

بقایی اضافه کرد: سوال و ابهام درباره عملیات آمریکا که نقض حریم ایران بود، ادامه دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه عنوان کرد: نقطه ادعایی برای اختفای خلبان کهگیلویه و بویر احمد بود. 

وی اظهار داشت: نقطه‌ای که هواگردهای آمریکایی در جنوب اصفهان نشسته بود فاصله زیادی با آن نقطه داشت بنابراین احتمال عملیات فریب برای دزدی اورانیوم ایران وجود دارد. 

بقایی گفت: اما اصل ماجرا این بود که عملیات آن ها شکست آشکار بود و افتضاح فاجعه باری برای انها بود که طبس دو را رقم زد و از این جهت استمداد الهی شامل حال ما شد. 

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: در شرایطی که آنان ادعا می کردند توان ایران کم شده، این اتفاق افتاد اما ایرانیان ثابت کردند دشمن را همچنان ناکام میگذارند.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.