ذخایر خونی ایام نوروز رکورد ۱۰ سال گذشته را شکست

خبرگزاری مهر یکشنبه 16 فروردین 1405 - 20:51
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران اعلام کرد: ذخایر خونی در ایام نوروز امسال با رشد نزدیک به ۲ برابری، به رکوردی تاریخی دست یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان انتقال خون، احمد قره باغیان در سخنانی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال نو تا ۱۵ فروردین، برای اولین بار در تاریخ ده سال گذشته، ذخایر خونی نوروزی در کشور با افزایش چشمگیر و بی‌نظیری همراه بوده است.

وی افزود: این رشد ۲ برابری نشان‌دهنده همبستگی و همراهی فوق‌العاده مردم عزیز و مسافران نوروزی در امر اهدای خون است که به تأمین نیازهای بیماران کمک شایانی کرده است.

این مقام مسئول ادامه داد: این در حالی است که همه ساله در این ایام به دلیل کاهش آمار مراجعه‌کنندگان در تعطیلات نوروزی و افزایش مصدومین ناشی از حوادث ترافیکی، ذخایر خونی با افت قابل ملاحظه ای همراه بوده اما نوروز امسال با حمایت‌های گسترده اجتماعی و مشارکت فعال مردم در پویش های سازمان انتقال خون، این پیش‌بینی به کلی تغییر کرد و رکورد جدیدی ثبت شد.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران به تقدیر از اصحاب رسانه و همکاران خود نیز پرداخت و گفت: نقش فعال رسانه‌ها در افزایش آگاهی جامعه درباره اهمیت اهدای خون بسیار قابل‌تقدیر است ضمن اینکه بدون تلاش‌های ایثارگرانه همکاران سازمان در سراسر کشور، دستیابی به این موفقیت میسر نمی‌شد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.