واکنش ایران به تهدید ترامپ علیه زیرساخت‌های غیرنظامی

عصر ایران یکشنبه 16 فروردین 1405 - 20:06
نمایندگی ایران در سازمان ملل با انتقاد از اظهارات اخیر رئیس‌جمهور آمریکا، نسبت به تلاش واشنگتن برای کشاندن منطقه به یک درگیری نظامی گسترده هشدار داد. در این موضع‌گیری تأکید شده است که تهدید علیه زیرساخت‌های غیرنظامی، تحریک علنی برای ایجاد وحشت و ارتکاب جنایت جنگی محسوب می‌شود.

 نمایندگی ایران در سازمان ملل در نیویورک در واکشن به تهدید رئیس جمهور آمریکا برای حمله به زیرساخت‌های ایران از جمله پل ها و نیروگاه ها اعلام کرد: ترامپ به دنبال کشاندن منطقه به یک جنگ بی‌پایان است.

به گزارش ایلنا، نمایندگی ایران در سازمان ملل در نیویورک در پیامی که در شبکه مجازی ایکس منتشر شد نوشت: رئیس جمهور ایالات متحده آشکارا یک بار دیگر تهدید به نابودی زیرساخت‌های ضروری برای بقای غیرنظامیان در ایران می‌کند.

وی با اشاره به پیام ترامپ مبنی بر اینکه «سه‌شنبه، روز نیروگاه و روز پل خواهد بود. همه در یک جا جمع شده‌اند، هیچ چیز دیگری مانند آن نخواهد بود!!!» نوشت: اگر وجدان سازمان ملل متحد بیدار بود، در برابر تهدید آشکار و بی‌شرمانه رئیس جمهور جنگ‌طلب ایالات متحده برای هدف قرار دادن زیرساخت‌های غیرنظامی سکوت نمی‌کرد. ترامپ به دنبال کشاندن منطقه به یک جنگ بی‌پایان است.

نمایندگی ایران تصریح کرد: این تحریک مستقیم و علنی برای ایجاد وحشت در میان غیرنظامیان و مدرک روشنی از قصد ارتکاب جنایت جنگی است. جامعه بین‌المللی و همه کشورها تعهدات قانونی برای جلوگیری از چنین اقدامات فجیع جنایات جنگی دارند. آنها باید همین حالا اقدام کنند. فردا خیلی دیر است.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.