دو پیام هوایی و زمینی ایران به آمریکا به روایت عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس

خبرآنلاین یکشنبه 16 فروردین 1405 - 16:35
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نوشت: آمریکا تاکنون تنها برای نجات دو نفر، چندین تجهیزات نظامی رده بالا و احتمال زیاد جان چند نظامی دیگر خود را از دست داده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،  علی خضریان، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نوشت: تنها دو روز پس از ادعای آمریکا درباره تسلط کامل بر آسمان ایران، یک جنگنده پیشرفته ساقط شد و عملیات‌های نجات آغاز گردید که تبدیل به یک شکست پرهزینه برای نیروی هوایی آمریکا گردید.

بنابر روایت مهر، پیام این رویداد این است که جنگنده‌های دشمن توسط ایران ساقط می‌شوند؛ چه خلبان‌ها زنده بمانند و چه کشته شوند.

‏از سوی دیگر، آمریکا در دو عملیات نجات برای خلبان‌های خود، یک جنگنده آمریکایی A-۱۰، دو هواپیمای C-۱۳۰، دو هلیکوپتر بلک هاوک و چند پهپادش ساقط شدند.

در نتیجه، آمریکا تاکنون تنها برای نجات دو نفر، چندین تجهیزات نظامی رده بالا و احتمال زیاد جان چند نظامی دیگر خود را از دست داده است.

مهمترین پیام این عملیات‌ها که به وضوح مخابره شد، این است که هرگونه عملیات زمینی در مقیاس وسیع در داخل خاک ایران، بر اساس تجربه عملیاتی نیروهای آمریکایی، با تلفات بسیار سنگین و غیرقابل جبران همراه خواهد بود و محیط دفاعی ایران برای هر نوع نفوذ زمینی دشمنان، مرگبار و پرریسک است.

۳۱۲۱۸

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.