اعمال خاموشی ماهواره‌ای بر کل منطقه جنگی خاورمیانه

عصر ایران یکشنبه 16 فروردین 1405 - 05:01
 از 9 مارس 2026، پلنت به یک مدل دسترسی مدیریت شده روی می‌آورد که تأخیر انتشار را برای همه تصاویر جدید در منطقه مورد نظر تعیین شده تمدید می‌کند و تصاویر را به صورت موردی و برای نیازهای فوری، حیاتی یا در جهت منافع عمومی منتشر می‌کند.

دولت آمریکا از شرکت‌های بزرگ ماهواره‌ای خواسته است تا تصاویر با وضوح بالا را در یک «منطقه» وسیع در خاورمیانه ارائه ندهند. 

به گزارش عصر ایران، این درخواست باعث شده شرکت‌هایی مانند پلانت از ۹ مارس ۲۰۲۶، دسترسی به تصاویر را به صورت گذشته‌نگر محدود کنند.

 محدوده این خاموشی شامل ایران، اسرائیل، غزه، لبنان، کشورهای حاشیه خلیج فارس، پایگاه‌های آمریکا و مناطق درگیر فعال در منطقه می‌شود.

اطلاعیه شرکت پلنت: اعمال محدودیت بر تصاویر ماهواره ای به درخواست آمریکا

در اطلاعیه ای که شرکت پلنت منتشر کرده آمده است: به دلیل درگیری در خاورمیانه، دولت ایالات متحده از همه ارائه دهندگان تصاویر ماهواره‌ای درخواست کرده است که داوطلبانه از انتشار تصاویر در منطقه مورد نظر (AOI) تعیین شده به طور نامحدود خودداری کنند.

 از 9 مارس 2026، پلنت به یک مدل دسترسی مدیریت شده روی می‌آورد که تأخیر انتشار را برای همه تصاویر جدید در منطقه مورد نظر تعیین شده تمدید می‌کند و تصاویر را به صورت موردی و برای نیازهای فوری، حیاتی یا در جهت منافع عمومی منتشر می‌کند.

برای رسانه‌ها، این مدل با سیاست‌های رسانه‌ای سایر شرکت‌های سنجش از دور همسو است. ما انتظار داریم این سیاست تا پایان درگیری ادامه یابد.

دسترسی به تصاویر برای سایر نقاط جهان بدون تغییر باقی مانده است.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.