ظرفیت سدهای استان بوشهر به ۴۵ درصد افزایش یافت

خبرگزاری مهر یکشنبه 09 فروردین 1405 - 00:07
بوشهر- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر از آبگیری سدهای استان پس از بارش‌های اخیر خبر داد و گفت: ظرفیت سدهای استان بوشهر با آخرین سامانه بارشی به ۴۵ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر، شاهپور رجائی در تشریح آخرین وضعیت مخازن آبی استان بوشهر اظهار کرد: استان بوشهر در حال حاضر دارای هفت سد مخزنی (کوچک و بزرگ) در دست بهره‌برداری با مجموع حجم مخزن ۷۵۱ میلیون مترمکعب است که سد رئیسعلی دلواری با حجم ذخیره ۶۹۴ میلیون مترمکعب، بزرگترین سد مخزنی استان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به میزان بارش‌های اخیر توضیح داد: مجموع حجم ذخیره آب مخازن سدهای استان پیش از سامانه بارشی اخیر ۱۷۰ میلیون مترمکعب بوده که با آبگیری حدوداً ۷۸ میلیون مترمکعبی در این سامانه، حجم ذخیره سدهای استان تا ساعت ۶ صبح شنبه ۸ فروردین ۱۴۰۵ به ۲۴۸ میلیون مترمکعب رسیده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر افزود: در این سامانه بارشی، سد رئیسعلی دلواری با ۵۹ میلیون مترمکعب، سد خاییز با ۱۱ میلیون مترمکعب و سد باغان با ۶ میلیون مترمکعب بیشترین حجم آبگیری را داشته‌اند.

وی همچنین از سرریز شدن سدهای تنگ ارم، اخند عسلویه، ارغون کلمه و قیزقلعه دشت پلنگ خبر داد و خاطر نشان کرد: میزان پر شدگی سد رئیسعلی دلواری به ۳۰ درصد، سد خاییز به ۸۹ و سد باغان به ۵۷ درصد حجم مخزن آنها در تراز نرمال رسیده است.

رجائی در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر سدهای بزرگ و کوچک، تعداد زیادی از سازه‌های آبخیزداری توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، اجرا و در دست بهره‌برداری است که نقش مؤثری در کنترل سیلاب، مدیریت رسوب و تغذیه مصنوعی سفره‌های آب زیرزمینی دارند؛ این سازه‌ها نیز در سیلاب اخیر به طور کامل آبگیری کرده و عملکرد مطلوبی داشته‌اند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.